W kwietniu ruszy rozbudowana II linii metra
Dzisiaj podpisano umowę obejmującą budowę trzech kolejnych stacji i tuneli II linii warszawskiego metra. Wykonawca będzie miał trzy lata i dwa miesiące na skończenie prac.
Prace w Warszawie rozpoczną się już w przyszłym miesiącu. Stacje mają powstać na wschodnim odcinku metra – ich robocze nazwy to "Szwedzka" (pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej), "Targówek" (w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. Ossowskiego) i "Trocka" (w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką).
W sumie nowe stacja obejmą 3,1 km trasy. Koszt inwestycji to 1.066.741.483,79 złotych.
Koszt budowy drugiej linii metra wyniósł dotychczas 4,6 miliarda złotych, a za 35 składów Inspiro miasto zapłaciło 1,5 miliarda. Centralny odcinek II linii udostępniono do użycia mieszkańcom w marcu 2015 roku, czyli półtorej roku po planowanej dacie.
Centralny odcinek II linii metra o długości ponad 6 km łączy lewo- i prawobrzeżną Warszawę. Ma siedem stacji. Kolejno od zachodu na wschód są to: "Rondo Daszyńskiego", "Rondo ONZ", "Świętokrzyska", "Nowy Świat - Uniwersytet", "Centrum Nauki Kopernik", "Stadion Narodowy" i "Dworzec Wileński". Z pierwszą linią metra druga krzyżuje się na stacji "Świętokrzyska".
Czytaj więcej:
II linia metra zagraża warszawiakom? Biegły: Zużyte tory, możliwość wykolejenia
Polecamy Hity w sieci
Wiadomości
Morawiecki o działaniach koalicji 13 grudnia wobec opozycji. "Donaldowi została tylko prokuratura, żałosne"
83. rocznica powołania Rady Pomocy Żydom „Żegota”. Wyjątkowa organizacja uratowała tysiące osób przed zagładą
Prokuratura odmawia śledztwa ws. ingerencji w wybory. Tego samego dnia spotkanie Żurka z aktywistami!
Najnowsze
Gosek mówi o hipokryzji i permanentnej nieudolności koalicji 13 grudnia
Bosak "ujawnia co Tusk powie na utajonej części obrad Sejmu"
Puchar Świata wraca do Wisły! Polska z najszerszą kadrą w sezonie