W kwietniu ruszy rozbudowana II linii metra
Dzisiaj podpisano umowę obejmującą budowę trzech kolejnych stacji i tuneli II linii warszawskiego metra. Wykonawca będzie miał trzy lata i dwa miesiące na skończenie prac.
Prace w Warszawie rozpoczną się już w przyszłym miesiącu. Stacje mają powstać na wschodnim odcinku metra – ich robocze nazwy to "Szwedzka" (pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej), "Targówek" (w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. Ossowskiego) i "Trocka" (w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką).
W sumie nowe stacja obejmą 3,1 km trasy. Koszt inwestycji to 1.066.741.483,79 złotych.
Koszt budowy drugiej linii metra wyniósł dotychczas 4,6 miliarda złotych, a za 35 składów Inspiro miasto zapłaciło 1,5 miliarda. Centralny odcinek II linii udostępniono do użycia mieszkańcom w marcu 2015 roku, czyli półtorej roku po planowanej dacie.
Centralny odcinek II linii metra o długości ponad 6 km łączy lewo- i prawobrzeżną Warszawę. Ma siedem stacji. Kolejno od zachodu na wschód są to: "Rondo Daszyńskiego", "Rondo ONZ", "Świętokrzyska", "Nowy Świat - Uniwersytet", "Centrum Nauki Kopernik", "Stadion Narodowy" i "Dworzec Wileński". Z pierwszą linią metra druga krzyżuje się na stacji "Świętokrzyska".
Czytaj więcej:
II linia metra zagraża warszawiakom? Biegły: Zużyte tory, możliwość wykolejenia
Polecamy Sejm. Wybór Marszałka
Wiadomości
Najnowsze
Polacy mają być współwinni kolonializmowi. "Niemcy wypowiedziały nam narracyjną wojnę"
Zuchwały atak uzbrojonej bojówki na katolicką szkołę
Radni za germanizacją Wrocławia. Wraca Kaiserbrücke na cześć militarysty i wroga Polaków