II linia metra zagraża warszawiakom? Biegły: Zużyte tory, możliwość wykolejenia
Portal fakt24.pl dotarł do opinii biegłego z zakresu bezpieczeństwa kolejowego, według której centralny odcinek II linii metra może stanowić zagrożenie dla pasażerów.
Opinia, do której dotarł Fakt24.pl została sporządzona przez niezależnego biegłego na wniosek sądu, w którym spotkali się stołeczni urzędnicy z przedstawicielami firmy produkującej nowoczesne pociągi Siemens Inspiro.
W opinii biegłego rozjazdy na stacjach końcowych są "znacznie zużyte", najgorzej jest w okolicy stacji Dworzec Wileński. Złe rozlokowanie smaru na tym odcinku torów może doprowadzić nawet do wykolejenia pociągu. Ponadto biegły poinformował, że protokół odbioru końcowego został sporządzony i podpisany 26 czerwca 2015 roku, podczas gdy metro otworzono niemal cztery miesiące wcześniej. W raporcie wskazano również "niewłaściwą geometrię torów oraz ich znaczne zużycie".
Jak utrzymuje biegły, pracownicy Metra Warszawskiego próbowali utrudnić mu pracę, poprzez m.in. niedostarczanie odpowiednich dokumentów.
Rzeczniczka Metra Warszawskiego, w rozmowie z fakt24.pl, twierdzi jednak, że druga linia metra jest tak samo bezpieczna jak pierwsza.
Portal przypomina, że koszt budowy drugiej linii metra wyniósł 4,6 miliarda złotych, a za 35 składów Inspiro miasto zapłaciło 1,5 miliarda.
CZYTAJ RÓWNIEŻ:
W dniu otwarcia centralnego odcinka II linii metra na trzech stacjach zepsuły się ruchome schody
Polecamy Hity w sieci
Wiadomości
Najnowsze
Zderzenie dwóch pociągów na WKD Warszawa Śródmieście. Ranni trafili do szpitala
Stare plastikowe butelki można wykorzystać do produkcji leków na raka!
"W te święta samodzielna deportacja to najlepszy prezent". Trump ma "prezent" dla nielegalnych migrantów