W kwietniu ruszy rozbudowana II linii metra

Dzisiaj podpisano umowę obejmującą budowę trzech kolejnych stacji i tuneli II linii warszawskiego metra. Wykonawca będzie miał trzy lata i dwa miesiące na skończenie prac.
Prace w Warszawie rozpoczną się już w przyszłym miesiącu. Stacje mają powstać na wschodnim odcinku metra – ich robocze nazwy to "Szwedzka" (pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej), "Targówek" (w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. Ossowskiego) i "Trocka" (w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką).
W sumie nowe stacja obejmą 3,1 km trasy. Koszt inwestycji to 1.066.741.483,79 złotych.
Koszt budowy drugiej linii metra wyniósł dotychczas 4,6 miliarda złotych, a za 35 składów Inspiro miasto zapłaciło 1,5 miliarda. Centralny odcinek II linii udostępniono do użycia mieszkańcom w marcu 2015 roku, czyli półtorej roku po planowanej dacie.
Centralny odcinek II linii metra o długości ponad 6 km łączy lewo- i prawobrzeżną Warszawę. Ma siedem stacji. Kolejno od zachodu na wschód są to: "Rondo Daszyńskiego", "Rondo ONZ", "Świętokrzyska", "Nowy Świat - Uniwersytet", "Centrum Nauki Kopernik", "Stadion Narodowy" i "Dworzec Wileński". Z pierwszą linią metra druga krzyżuje się na stacji "Świętokrzyska".
Czytaj więcej:
II linia metra zagraża warszawiakom? Biegły: Zużyte tory, możliwość wykolejenia
Polecamy Poranek Radia
Wiadomości
Ostania porodówka w Bieszczadach nadal może zostać zlikwidowana. Poważne zagrożenie dla rodzących kobiet
Kierwiński otrzymał wniosek o odwołanie komendanta stołecznej policji. Trzaskowski zaopiniował pozytywnie
Najnowsze

Kierwiński otrzymał wniosek o odwołanie komendanta stołecznej policji. Trzaskowski zaopiniował pozytywnie

Poznaliśmy nową CEO Turning Point USA. Wdowa po Charlie Kirku będzie kontynuować jego misję

Polska armia dostanie kolejne pociski Javelin. Jest zgoda Departamentu Stanu
