Stworzyli fikcyjne konta pięciolatków. Badania ich zszokowały!

Nowe badania ujawniają "głęboko niepokojące" dysproporcje pomiędzy wizerunkiem Robloxa jako platformy przyjaznej dzieciom, a rzeczywistością, której doświadczają użytkownicy.
Badacze z Revealing Reality przeprowadzili eksperyment, tworząc konta fikcyjnych użytkowników w różnym wieku, od 5 do ponad 40 lat. Wyniki wskazują na nieskuteczność obecnych zabezpieczeń i duże ryzyko narażenia dzieci na nieodpowiednie treści i interakcje z dorosłymi.
Raport stwierdza, że dzieci w wieku zaledwie 5 lat mogą swobodnie komunikować się z dorosłymi bez skutecznej weryfikacji wieku. Pomimo zmian wprowadzonych w listopadzie 2023 roku ograniczających możliwość wysyłania prywatnych wiadomości przez konta dzieci poniżej 13 lat, badacze stwierdzili, że te ograniczenia są łatwe do obejścia.
Badania ujawniły również dostęp dziesięciolatka do "wysoce sugestywnych seksualnie środowisk wirtualnych", w tym pokoi hotelowych z avatarami ubranymi w pończochy kabaretki i wirtualnych toalet publicznych z opcjami personalizacji avatarów o podtekstach fetyszystycznych. Rejestrowano rozmowy opisujące akty seksualne i inne wyraźne dźwięki, pomimo zapewnień Roblox o monitorowaniu komunikacji głosowej w czasie rzeczywistym.
Badacze udowodnili również, że dorosły avatar zdołał poprosić o dane kontaktowe (Snapchat) pięciolatka, używając zakamuflowanego języka.
Roblox przyznaje, że istnieją "źli aktorzy" na platformie i że problem ten wymaga współpracy z rządami i zaangażowania całej branży. Firma podkreśla również, że weryfikacja wieku dla dzieci poniżej 13 lat pozostaje wyzwaniem dla całej branży.
Po opublikowaniu przez The Guardian apelu do społeczności, rodzice podzielili się negatywnymi doświadczeniami swoich dzieci na platformie. Jeden z chłopców w wieku 10 lat został zwerbowany przez dorosłego poznanego na platformie, a u 9-letniej dziewczynki zaczęły się ataki paniki po narażeniu na treści seksualne w grze.
Damian De Ionno z Revealing Reality uważa, że nowe funkcje bezpieczeństwa wprowadzone przez Roblox "nie są wystarczające". Beeban Kidron, członek Izby Lordów i aktywistka na rzecz bezpieczeństwa online, określiła to jako "systematyczne zawiedzenie platformy w ochronie dzieci".
Matt Kaufman, dyrektor ds. bezpieczeństwa w Roblox, zapewnia, że zaufanie i bezpieczeństwo są priorytetem firmy i że stale ulepszają swoje polityki, technologię i wysiłki moderacyjne.
Źródło: Republika, The Guardian
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Jesteśmy na Youtube: Bądź z nami na Youtube
Jesteśmy na Facebooku: Bądź z nami na FB
Jesteśmy na platformie X: Bądź z nami na X