Jak powiedział serwisowi "portalspozywczy.pl", Mariusz Jaroszewski, kierownik Działu Strategii i Rozwoju Biznesu Colian, statystyczny Polak kupuje rocznie około 14 tabliczek czekolady, 5 opakowań pralin, 15 batoników i 17 wafelków w czekoladzie.
- Po 10 miesiącach 2021 roku większość z kategorii czekoladowych notuje mimo wszystko delikatne wzrosty w kilogramach. Cała grupa produktów w czekoladzie, na którą składają się praliny i bomboniery, tabliczki, batony, wafle impulsowe, draże i ciasta w czekoladzie, urosła w tym roku o 1,7% wolumenowo i ponad 2,7% wartościowo - wymienia ekspert.
Spadki i wzrosty sprzedaży
-1,8% po zeszłorocznym ogromnym skoku tej kategorii, zwłaszcza tabliczek gorzkich używanych do wypieków. Ze sporych spadków wychodzą batony - podkreśla Mariusz Jaroszewski.
- Dość dynamicznie rośnie, mierzone w kilogramach, spożycie wafli impulsowych +5,1%. Niezmiennie od wielu miesięcy rośnie wolumenowe spożycie draży +6,4%. W tej kategorii ponad 8% - dodaje.
- Nawet tak duża i mocno okazjonalna kategoria jak praliny notuje blisko 2,5% wzrosty spożycia wolumenowego, co ewidentnie świadczy o powrocie do wspólnego celebrowania świąt i uroczystości, na których prezentem często jest pudełko czekoladowych pralinek. Bombonierki Solidarności z 6% wzrostem wolumenu i prawie 11% wzrostu wartościowego mocno przyczyniają się do tych wyników - wymienia kierownik Działu Strategii i Rozwoju Biznesu Colian.