Zakaz reklam słodyczy skierowanych do dzieci. Pierwszy kraj w Europie wprowadził taki przepis

Zakaz reklamowania słodyczy dla dzieci oraz produktów z wysoką zawartością cukru ogłosiła Hiszpania. Zakaz będzie dotyczył zarówno telewizji i internetu, jak i prasy. Nowe przepisy będą obowiązywać od 1 stycznia.
Jak poinformował podczas konferencji prasowej w Barcelonie minister ds. konsumentów Alberto Garzon, nowe prawo jest efektem zaleceń Światowej Organizacji Zdrowia, która od lat apeluje o działania służące ograniczeniu spożywania przez dzieci produktów wysokokalorycznych zawierających cukier.
Garzon sprecyzował, że wśród zakazanych produktów w reklamie będą zarówno słodycze takie jak cukierki, czekolady i ciastka, jak też lody oraz napoje z dużą zawartością cukru.
#ÚltimaHora ???? El Gobierno prohibirá la publicidad dirigida a niños de chocolates, pasteles, dulces, helados y zumos https://t.co/KQbnwYttP9
— EL MUNDO (@elmundoes) October 28, 2021
Nowe przepisy obejmą reklamy tego typu produktów kierowane do osób w wieku poniżej 16. roku życia - zapowiedział Garzon.
Nowe zasady wejdą w życie 1 stycznia
Polecamy Zaprzysiężenie Karola Nawrockiego
Wiadomości
Kałużny, Kasprzyk, Sośnierz, Lipski, Woch będą gośćmi o godzinie 21:00 Ewy Bugały w programie "Republika Wieczór"
Robert Kostro został niesłusznie odwołany z funkcji dyrektora Muzeum Historii Polski. Jest decyzja sądu
Tusk idzie na zwarcie z kancelarią prezydenta Nawrockiego. Cenckiewicz: będziemy się zastanawiali, jak działać w warunkach wojny
InPost wpłacił do budżetu państwa rekordowe 375 mln złotych z tytułu podatku CIT
Artykuł sponsorowany
Najnowsze

Tusk idzie na zwarcie z kancelarią prezydenta Nawrockiego. Cenckiewicz: będziemy się zastanawiali, jak działać w warunkach wojny

Pierwsza wizyta Prezydenta. Karol Nawrocki w Kaliszu: CPK to szansa na wielką Polskę

Legenda Tottenhamu odchodzi! Son trafia do LAFC
