Ważny komunikat ze Spotkania Nadawców Telewizyjnych. Będą zmiany w badaniach "konsumpcji mediów"?
23 stycznia 2019 roku odbyło się Spotkanie Nadawców Telewizyjnych. Poniżej publikujemy komunikat po ważnym spotkaniu z udziałem Telewizji Republika.
Oto pełna treść komunikatu ze Spotkania Nadawców Telewizyjnych z dnia 23 stycznia 2019 r.
W dniu 23 stycznia 2019 r. w Warszawie, odbyło się spotkanie przedstawicieli nadawców telewizyjnych działających na polskim rynku mediów, którego przedmiotem było określenie formy uczestnictwa nadawców w procesie współtworzenia badania konsumpcji mediów. Było to kolejne, trzecie spotkanie, które ponownie zgromadziło reprezentację prawie całego rynku nadawców. Stacje telewizyjne, których przedstawiciele byli obecni na spotkaniu odpowiadają za blisko 90% udziałów w rynku.
Zdecydowana większość obecnych na spotkaniu Nadawców Telewizyjnych uznała za kluczową potrzebę spójnego i jednolitego wyrażania stanowiska przez media telewizyjne w procesie prac nad nowym badaniem konsumpcji mediów. Podkreślono również, że dalsze formułowanie przez nadawców ocen oraz postulatów powinno dokonywać się w sposób bezpośredni, wynikający z ich gotowości do zaangażowania oraz dodatkowego wsparcia merytorycznego procesu.
Zgodnie z powyższą ideą, jednomyślnie zdecydowano o potrzebie powołania organizacji Media Owners Committee, która w imieniu i na rzecz nadawców telewizyjnych uczestniczyć będzie w pracach nad badaniem konsumpcji mediów oraz działać w innych obszarach, jakie jej członkowie uznają za istotne.
W tym celu postanowiono o rozpoczęciu prac nad prawną i organizacyjną formą Media Owners Committee, tak, aby w możliwe krótkim czasie organizacja ta mogła współpracować z Krajową Radą Radiofonii i Telewizji oraz innymi stronami zaangażowanymi w projekt badania konsumpcji mediów.
Jednocześnie powołano spośród uczestników spotkania ośmioosobową grupę, która w pierwszym rzędzie dokona analizy i zgromadzi uwagi nadawców telewizyjnych wobec aktualnego stadium prac nad badaniem konsumpcji mediów.
Warszawa, dnia 5 lutego 2019 r.
Uczestnicy spotkania:
4FUN MEDIA
A+E Networks Poland
BBC Studios Polska
Fox Networks Group Poland
Frame By Frame
ITI Neovision
Kino Polska
MWE Networks International
NBCUniversal International Networks
Nova Media
Polcast Media Distribution
Polsat Media Biuro Reklamy
RDF Entertainment
Red Carpet
Stopklatka
Telewizja Polska
Telewizja Puls
Telewizja Republika
Telewizja WP
The Walt Disney Company
TVN Discovery Polska
TVN Media Biuro Reklamy
Viacom International Media Networks
Winnicki.TV
Powyższa Grupa Nadawców Telewizyjnych posiada łącznie 90% udziałów w polskim rynku telewizyjnym.