- Jeśli mamy wzbudzić w społeczeństwie poczucie bezpieczeństwa przez to, że zaszczepiają się lekarze, to myślę, że właściciel firmy produkującej szczepionkę też powinien dać przykład - powiedziała w Polskim Radiu 24 Maria Ochman, przewodnicząca Sekretariatu Ochrony Zdrowia NSZZ "Solidarność".
- Zapewnimy dostęp do rzetelnych informacji na temat tego z czym wiąże się szczepienie. Oczywiście w kampanii pojawią się eksperci i lekarze, jako autorytety medyczne, ale mogą wystąpić również osoby znane z życia publicznego, bo dla wielu ich głos jest ważny - powiedział wiceminister spraw zagranicznych Szymon Szynkowski vel Sęk.
Do głosów sceptyków poddających w wątpliwość skuteczność oraz bezpieczeństwo szczepionek odniosła się Maria Ochman, podkreślając wagę kampanii informacyjnej polskiego rządu.
- Liczba tych osób będzie też zależała od tego, w jaki sposób rząd przekaże informacje opinii publicznej, również medykom - zaznaczyła.
- Zawsze mi się wydawało, że szczepienie powoduje to, że nie zakażamy się, a mamy do czynienia z narracją w drugą stronę - dodała.
Ochman powiedziałam że kampania powinna opierać się na faktach i badaniach.
- Nie do końca przekona mnie celebryta, na pewno przekona mnie osoba, która jest autorytetem medycznym. Kampania powinna być oparta przede wszystkim na faktach - stwierdziła.