Związek Kontroli Dystrybucji Prasy podał informacje o sprzedaży dzienników ogólnopolskich w 2016 r. Największe straty odnotowała „Gazeta Wyborcza”, której czytelnictwo w perspektywie niecałej dekady spadło prawie o 70 proc.
Dane opracowane przez portal WirtualneMedia.pl wskazują, że w 2007 r. „Gazeta Wyborcza” sprzedawała średnio 443 310 egzemplarzy dziennie. W roku 2016 to zaledwie 140 662 sztuki. To dużo mniej niż w roku 2015 (158 382 egz.). Jak widać Polacy skutecznie nauczyli się szerokim łukiem omijać propagandę z ulicy Czerskiej.
Spadki zanotowała większość dzienników. Liderem pozostaje „Fakt” (281 242 egz. w 2016, to o 26 tysięcy gorszy wynik niż przed rokiem). Nieco mniejszy spadek zanotował „Super Express” (z 144 529 do 138 069). Jedynym dziennikiem, który odnotował wzrost jest „Gazeta Polska Codziennie” w 2015 r. sprzedawała 19 072 egzemplarzy, w roku ubiegłym 20 023.