Najkorzystniejszą ofertę w przetargu na pierwszy etap prac przy przekopie Mierzei Wiślanej złożyła belgijska spółka N.V.Besix SA ze spółkami NDI SA oraz NDI sp. z o.o.; cena za wykonanie prac wynosi 992 mln 270 tys. 523 zł – poinformowali przedstawiciele Urzędu Morskiego w Gdyni.
Informację przekazał dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni kpt.ż.w. Wiesław Piotrzkowski i zastępca dyrektora do spraw technicznych Anna Stelmaszyk-Świerczyńska.
Możliwość składania ofert przetargowych ruszyła pod koniec maja br. Ceny zaproponowane przez sześciu inwestorów wahają się od ponad 992,2 mln zł do 1,4 mld zł.
„Resort gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej na realizację pierwszej części inwestycji, czyli budowę portu osłonowego, kanału żeglugowego i sztucznej wyspy chciał przeznaczyć ponad 718 mln zł” – podano.
Jak wskazuje resort, „budowa nowej drogi wodnej ma poprawić dostęp do portu w Elblągu i zagwarantować Polsce swobodny dostęp z Zalewu Wiślanego do Bałtyku, z pominięciem kontrolowanej przez Rosję Cieśniny Piławskiej”.
Kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną ma mieć ok. 1 km długości oraz 5 metrów głębokości. To umożliwi wpływanie do portu w Elblągu jednostek o zanurzeniu do 4 m, długości 100 m, szerokości - 20 m. Przewiduje się, że budowa kanału potrwa do 2022 roku.
Najnowsze
Republika zdominowała konkurencję w Święto Niepodległości - rekordowa oglądalność i wyświetlenia w Internecie