75 proc. Polaków chce w ciągu miesiąca wziąć udział w imprezie z grillem. Nie przeszkadza im pandemia, z którą zdążyli się już oswoić. Agencja Inquiry zbadała, jakie są plany Polaków w związku z organizowaniem imprez grillowych, wyniki dotyczące postaw i zachowań zestawiono z danymi z ubiegłego roku.
3/4 Polaków, zarówno mężczyzn jak i kobiet, chce wziąć udział w imprezie grillowej w ciągu najbliższego miesiąca.
2/3 osób planujących posiłek z grilla chce przeznaczyć na ten cel 51–200 zł.Polacy chcą wydać na grillowanie więcej pieniędzy niż przed rokiem.
Polacy chcą kupić na grilla kiełbasę (89 proc.), pieczywo (75 proc.) i piwo (74 proc). Popularnością cieszą się także świeże mięso, świeże warzywa oraz zamarynowane mięso.
Co trzecia osoba zamierza dopiero w sklepie zdecydować, co kupi.
Tak jak w ubiegłym roku, inspiracji kulinarnych związanych z przygotowaniem potraw na grilla większość Polaków będzie szukać wśród znajomych i rodziny (48 proc.) oraz w internecie (39 proc.). Co czwarta osoba deklaruje, że będzie się opierać na własnym doświadczeniu.
– Powrót do normalności i ulubionych sposobów spędzania czasu w gronie rodziny i przyjaciół – tak można w skrócie streścić obecny stosunek Polaków do grillowania. Podobnie jak wyniki innych badań prowadzonych przez Inquiry, raport „Sezon grillowy 2021” świadczy o tym, że Polacy w znacznym stopniu mają już za sobą obawy związane z Covid-19. Łagodzenie obostrzeń na pewno wzmocni takie postawy – powiedziała Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry.