Przejdź do treści

Podwodny tunel do Świnoujścia z ograniczeniami. 70, 60, 50 km/h? Mniej?

Źródło: canva.com/Telewizja Republika

Miasto Świnoujście zwróciło się do szeregu instytucji opiniotwórczych z wnioskiem o możliwość zamontowania odcinkowego pomiaru prędkości w nowo budowanym tunelu. Celem inicjatywy jest uspokojenie ruchu w momencie, kiedy niewielka ilość aut pod przeprawą będzie zachęcać do mocniejszego przyciśnięcia pedału gazu.

"Mamy już w tej chwili przychylność instytucji, które w tym zakresie wyrażają opinię czy też zgody, m.in. ITD. Przy tej przychylności pozostaje nam realizacja tego ostatniego elementu, aby ruch w tunelu był jak najbardziej bezpieczny", powiedziała wiceprezydent miasta Barbara Michalska. Na razie nie wiadomo jeszcze, z jaką maksymalną prędkością będzie się można w tunelu poruszać.

Wiadomo natomiast, że w tunelu zakończone są prace przy wyjściach ewakuacyjnych. Wykonawca deklaruje, że do końca tego roku zakończy roboty budowlane, poinformował świnoujski magistrat. Jak dotąd wykonano ponad 82 proc. prac.

Zobacz też: Wbrew Rosji i całej polskiej opozycji. PiS dopiął swego! „Dzisiaj” [wideo]

"Mamy już wjazdy/wyjazdy z tunelu na obu wyspach. Trwają prace na drogach dojazdowych, w samym tunelu zakończone są prace przy wyjściach ewakuacyjnych", powiedziała Michalska.

Jak dodała "wykonawca deklaruje, że do końca tego roku zakończy roboty budowlane. Później tunel będzie wyposażany we wszelkiego rodzaju instalacje zapewniające jego prawidłowe funkcjonowanie".

Pisaliśmy wcześniej: Kraków bliżej północnej obwodnicy. Przekopano pierwszy tunel [wideo]

Przeprawa pod Świną ma być rozwiązaniem problemów komunikacyjnych mieszkańców Świnoujścia i turystów. Połączenie między wyspami Wolin i Uznam (na której znajdują się centrum administracyjno-usługowe i dzielnica nadmorska) zapewniają obecnie przeprawy promowe, które nie posiadają wystarczającej przepustowości, co wiąże się często z długim oczekiwaniem na prom.

Inwestorem jest Świnoujście, a inwestorem zastępczym - szczeciński oddział GDDKiA. Wykonawcą jest konsorcjum firm PORR/Gülermak. Koszt budowy to ponad 900 mln zł, z czego prawie 775,7 mln zł pochodzi ze środków unijnych. Pozostałą część Świnoujście dokłada z własnego budżetu.

Telewizja Republika/PAP

Wiadomości

Władze zarządziły ewakuację. Groźny pożar buszu

Scholz wygwizdany w Magdeburgu. Niemcy protestują

Trump proponuje Amerykanom odzyskanie Kanału Panamskiego

Potężny atak na składy ropy w Rosji. Nocna "wycieczka"

PILNE! Eksplozja w Sztokholmie. Technicy badają przyczynę

Amerykański atak na obiekty proirańskich rebeliantów

Polski Związek Bokserski opuszcza światową federację. Co dalej?

Europa zwiększa siły policyjne na jarmarkach bożonarodzeniowych

Premier: granica wschodnia pozostanie zamknięta

NASZ NEWS. "Przygotowywany jest kolejny obrzydliwy atak medialny na Jana Pawła II", mówi mec. Skwarzyński

Gontarz: tylko wielkie zwycięstwo dr. Nawrockiego może pokonać fałszerstwo

Rosjanie ściągają tam siły. Wezwał naród do wojny

Viktor Orban: Bruksela chce zamienić Węgry w Magdeburg

Co najmniej 38 ofiar śmiertelnych. Palili się żywcem na drodze

PŚ w skokach: Pierwsze punkty Anny Twardosz

Najnowsze

Władze zarządziły ewakuację. Groźny pożar buszu

PILNE! Eksplozja w Sztokholmie. Technicy badają przyczynę

Amerykański atak na obiekty proirańskich rebeliantów

Polski Związek Bokserski opuszcza światową federację. Co dalej?

Europa zwiększa siły policyjne na jarmarkach bożonarodzeniowych

Scholz wygwizdany w Magdeburgu. Niemcy protestują

Trump proponuje Amerykanom odzyskanie Kanału Panamskiego

Potężny atak na składy ropy w Rosji. Nocna "wycieczka"