Przejdź do treści
Podwodny tunel do Świnoujścia z ograniczeniami. 70, 60, 50 km/h? Mniej?
canva.com/Telewizja Republika

Miasto Świnoujście zwróciło się do szeregu instytucji opiniotwórczych z wnioskiem o możliwość zamontowania odcinkowego pomiaru prędkości w nowo budowanym tunelu. Celem inicjatywy jest uspokojenie ruchu w momencie, kiedy niewielka ilość aut pod przeprawą będzie zachęcać do mocniejszego przyciśnięcia pedału gazu.

"Mamy już w tej chwili przychylność instytucji, które w tym zakresie wyrażają opinię czy też zgody, m.in. ITD. Przy tej przychylności pozostaje nam realizacja tego ostatniego elementu, aby ruch w tunelu był jak najbardziej bezpieczny", powiedziała wiceprezydent miasta Barbara Michalska. Na razie nie wiadomo jeszcze, z jaką maksymalną prędkością będzie się można w tunelu poruszać.

Wiadomo natomiast, że w tunelu zakończone są prace przy wyjściach ewakuacyjnych. Wykonawca deklaruje, że do końca tego roku zakończy roboty budowlane, poinformował świnoujski magistrat. Jak dotąd wykonano ponad 82 proc. prac.

Zobacz też: Wbrew Rosji i całej polskiej opozycji. PiS dopiął swego! „Dzisiaj” [wideo]

"Mamy już wjazdy/wyjazdy z tunelu na obu wyspach. Trwają prace na drogach dojazdowych, w samym tunelu zakończone są prace przy wyjściach ewakuacyjnych", powiedziała Michalska.

Jak dodała "wykonawca deklaruje, że do końca tego roku zakończy roboty budowlane. Później tunel będzie wyposażany we wszelkiego rodzaju instalacje zapewniające jego prawidłowe funkcjonowanie".

Pisaliśmy wcześniej: Kraków bliżej północnej obwodnicy. Przekopano pierwszy tunel [wideo]

Przeprawa pod Świną ma być rozwiązaniem problemów komunikacyjnych mieszkańców Świnoujścia i turystów. Połączenie między wyspami Wolin i Uznam (na której znajdują się centrum administracyjno-usługowe i dzielnica nadmorska) zapewniają obecnie przeprawy promowe, które nie posiadają wystarczającej przepustowości, co wiąże się często z długim oczekiwaniem na prom.

Inwestorem jest Świnoujście, a inwestorem zastępczym - szczeciński oddział GDDKiA. Wykonawcą jest konsorcjum firm PORR/Gülermak. Koszt budowy to ponad 900 mln zł, z czego prawie 775,7 mln zł pochodzi ze środków unijnych. Pozostałą część Świnoujście dokłada z własnego budżetu.

Telewizja Republika/PAP

Wiadomości

Zła i dobra wiadomość. Co z Wrocławiem?

Wrocław czeka ale nie ludzie. Bez wytchnienia umacniają wały

Uruchomiono dwa kolejne poldery zalewowe pod Wrocławiem

Usuwanie skutków powodzi. Jakie uprawnienia ma twój pracodawca?

Zmarł Toto Schillaci, bohater mistrzostw świata 1990

Libicki: Henning-Kloska wykazała się całkowitym brakiem wyczucia

Nie wstyd panu, panie Donaldzie?

Kosztowniak: Chaos, dezinformacja, degrengolada i upadek - tak w sytuacji kryzysowej działa Tusk

Szokujące słowa ekologa! Niemiecki wywiad werbował do protestów przeciwko budowie zbiorników retencyjnych!

Trump i Duda spotkają się w Amerykańskiej Częstochowie – kluczowe wydarzenie przed wyborami w USA

Dzisiaj informacje TV Republika

Dlaczego luksusowy resort w Jeleniej Górze przerwał wał powodziowy?

Kowalski: Tusk powinien być natychmiast zdymisjonowany

Myślano, że obok wiecu Trumpa są materiały wybuchowe. Policja wkroczyła do akcji

Jak doszło do eksplozji pagerów Hezbollahu?

Najnowsze

Zła i dobra wiadomość. Co z Wrocławiem?

Zmarł Toto Schillaci, bohater mistrzostw świata 1990

Libicki: Henning-Kloska wykazała się całkowitym brakiem wyczucia

Nie wstyd panu, panie Donaldzie?

Kosztowniak: Chaos, dezinformacja, degrengolada i upadek - tak w sytuacji kryzysowej działa Tusk

Wrocław czeka ale nie ludzie. Bez wytchnienia umacniają wały

Uruchomiono dwa kolejne poldery zalewowe pod Wrocławiem

Usuwanie skutków powodzi. Jakie uprawnienia ma twój pracodawca?