Budowę 20 km drogi ekspresowej, trzech węzłów drogowych i rozbudowę fragmentu istniejącej obwodnicy Trójmiasta przewiduje podpisana 26 marca 2018 r., w obecności wiceministra infrastruktury Marka Chodkiewicza, umowa na realizację drogi ekspresowej S6 z Szemudu do Gdyni zwana "Trasą Kaszubską". Droga ma być gotowa w wakacje 2021 r.
- Droga ekspresowa S6 jest już budowana od strony Szczecina. Dzisiaj rusza realizacja od strony Trójmiasta. To ważny projekt, który ułatwi komunikację samochodową na Pomorzu – powiedział wiceminister Chodkiewicz.
Wykonawca inwestycji, firma Polaqua, będzie miał 34 miesiące (bez okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca) na zaprojektowanie i wybudowanie trasy, za co otrzyma nieco ponad 817 mln zł. Przez najbliższe 1,5 roku zostanie przygotowany projekt budowlany i wykonawczy. Wówczas będzie można złożyć do wojewody pomorskiego wniosek o wydanie decyzji zgody na realizację inwestycji drogowej (tzw. ZRID). Po jego otrzymaniu wykonawca będzie mógł rozpocząć prace budowlane. Droga powinna być gotowa na przełomie lipca i sierpnia 2021 r.
Trasa połączy Szemud z istniejącą obwodnicą Trójmiasta poprzez węzeł Gdynia Wielki Kack. Powstanie łącznie 20 kilometrów drogi ekspresowej wraz z trzema węzłami: mniejszym w Koleczkowie i dwoma dużymi, zespolonymi w Chwaszczynie oraz Gdyni Wielkim Kacku. Trasa będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku i pas awaryjny, a na odcinku Chwaszczyno – Gdynia Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia Wielki Kack będą to po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.
Realizacja trasy to nie tylko budowa drogi, ale i m.in. przejazdów oraz wjazdów awaryjnych, systemu odwodnienia drogi, budowa i przebudowa sieci energetycznych, wodociągowych, gazowych, ciepłowniczych, kanalizacji deszczowej i sanitarnej, a także przebudowa fragmentu trakcji trolejbusowej w Gdyni. Ochronie środowiska będzie służyło 28 różnej wielkości przejść dla zwierząt, w tym jedno górne dla zwierząt dużych w pobliżu Szemudu. Ponadto zostaną zbudowane urządzenia do podczyszczania wód opadowych, a przed hałasem zabezpieczą ekrany akustyczne o łącznej długości 11,9 km.
W trakcie postępowania przetargowego są jeszcze dwa kolejne odcinki Trasy Kaszubskiej: z Bożegopola do Luzina i z Luzina do Szemudu.
Podstawowym celem budowy drogi ekspresowej S6 jest stworzenie bezpiecznego i sprawnego połączenia aglomeracji Trójmiasta ze Szczecinem, przebiegającego z zachodu na wschód, równolegle do wybrzeża Bałtyku. Odcinek między Szemudem a Gdynią będzie stanowił jej ważny fragment ze względu na długość, ilość węzłów i połączenie z obwodnicą Trójmiasta.