Przejdź do treści

Niech no się tylko dowie o tym Tusk, to z mety zablokuje! Złe wieści dla PO

Źródło: canva.com

To nie są dobre informacje dla formacji od lat zwijającej państwo polskie. Wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk napisał w mediach społecznościowych, że dziś w Gdańsku rozpoczęto cięcie blach pod budowę promów dla Polskiej Żeglugi Morskiej i Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Tym samym ruszyło fizyczne rozpoczęcie ich budowy, zaznaczył. Platforma Obywatelska specjalizująca się w wyprzedaży majątku narodowego po ewentualnym dojściu do władzy może ten projekt zwyczajnie zatopić. Politycy tej partii już nie raz mówili "po co ma być coś polskie, skoro jest niemieckie"?

⚓️ Dziś w #Gdańsk rozpoczęto cięcie blach pod budowę promów dla Polskiej Żeglugi Morskiej i Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Tym samym ruszyło fizyczne rozpoczęcie ich budowy! Statki będą posiadać linię ładunkową o długości 4100 metrów, a na swój pokład zabiorą 400 pasażerów. 👏 pic.twitter.com/rovUrvRj9V

— Marek Gróbarczyk (@marekgrobarczyk) October 24, 2022

O tym, że budowa promów ruszy w tym roku, PAP informował we wrześniu. Wiceminister Gróbarczyk powiedział wtedy, że prace spawalnicze rozpoczną się w tym roku, a pierwsza dostawa promu ma nastąpić na przełomie 2024 i 2025 r. Kontrakt przewiduje opcję trzy plus jeden, czyli budowę trzech promów i ewentualnie czwartego.

Odbiorcą pierwszego i trzeciego ma być PŻM, drugiego - PŻB. Promy będą budowane dla spółki Polskie Promy, której udziałowcami są Skarb Państwa i PŻM, przez Gdańską Stocznię Remontową im. Józefa Piłsudskiego w Gdańsku za pośrednictwem spółki celowej Remontowa Ropax Sp. z o.o.

Umowa na budowę promów została zawarta w listopadzie 2021 roku, a w grudniu spółka Polskie Promy otrzymała 1 mld zł dokapitalizowania - w tym 650 mln zł ze strony Skarbu Państwa, który objął nowe udziały w spółce Polskie Promy; pozostała kwota to finansowanie dłużne dla spółki.

Każdy z planowanych promów typu ro-pax (pasażersko–samochodowych ze zwiększoną przestrzenią ładunkową) ma mieć 195,6 m długości i 32,2 m szerokości.

PAP

Wiadomości

Mentzen w Bełchatowie obiecał rewolucję podatkową

Zełenski nie podpisze umowy z USA? Problemem jednostronne zobowiązania

Kolejny atak islamskiego nożownika. Jedna osoba nie żyje

Tomasz Adamek komentuje politykę Trumpa. „To kwestia czasu”

Sąsiedzka sprzeczka zakończona strzałem w głowę. Sprawca był pijany

TYLKO U NAS

Morawiecki: oni kłamią w żywe oczy!

Ciecióra: Tusk nie jest w stanie budować świadomej polityki zagranicznej

Chadecja wciąż na prowadzeniu, ale konkurencja zyskuje poparcie

Mieszkańcy przeciwko „osiedlu kontenerowemu”. Boją się napływu migrantów

Abp Wojda: Europie dzisiaj bardziej zależy na zielonym ładzie natury, niż na ładzie Ducha Świętego

Mieszkańcy protestują przeciwko planom likwidacji przedszkola

„Gazeta Polska” wyprzedziła „Sieci” i „Do Rzeczy”

Trump chce, by Musk działał "bardziej agresywnie"

Nawrocki: „Nie wyślę wojska na Ukrainę, ale polscy przedsiębiorcy powinni ją odbudować”

Sygnał Czytelnika: mamy kolejny efekt czarodziejskiej różdżki minister Leszczyny

Najnowsze

Mentzen w Bełchatowie obiecał rewolucję podatkową

Sąsiedzka sprzeczka zakończona strzałem w głowę. Sprawca był pijany

Morawiecki: oni kłamią w żywe oczy!

TYLKO U NAS

Ciecióra: Tusk nie jest w stanie budować świadomej polityki zagranicznej

Chadecja wciąż na prowadzeniu, ale konkurencja zyskuje poparcie

Zełenski nie podpisze umowy z USA? Problemem jednostronne zobowiązania

Kolejny atak islamskiego nożownika. Jedna osoba nie żyje

Tomasz Adamek komentuje politykę Trumpa. „To kwestia czasu”