NARESZCIE! Będą możliwe obiektywne badania mediów

Dzięki nowym technologiom granice pomiędzy poszczególnymi mediami zacierają się. Telewizja działa nie tylko jako medium linearne, ale też w segmencie online - przekonywali w Krynicy uczestnicy panelu "Nowe technologie - nowe wyzwania".
Projekt Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji polega na jednoźródłowym pomiarze mediów, który ma objąć nie tylko pomiar korzystania z telewizji i radia, ale też internetu. Docelowo takie badanie ma wykorzystywać wiele różnych źródeł danych - m.in. panel telemetryczny, panel RPD, panel DMP - łączyć je ze sobą i poszerzać badania o inne media.
Ponadto, media tradycyjne zyskują narzędzie, z którego od dawna korzystają media internetowe. Chodzi o lepsze poznanie odbiorcy i dopasowanie do niego oferty. Chodzi o Dynamiczne Wstawianie Reklam, czyli DAI (Dynamic Ad Insertion), które polega na rozszczepieniu sygnału i spersonalizowaniu ofert reklamowych.
- DAI w świecie telewizji porównałbym do auta hybrydowego w świecie motoryzacji. Wszyscy wiemy, że samochód elektryczny to przyszłość, ale to co jest w stanie zaproponować rynek to hybryda. Od kwietnia tego roku stosujemy DAI jaki pierwszy podmiot w tej części Europy. Dzięki temu rozwiązaniu jesteśmy w stanie monetyzować strumień w telewizji z efektywnością internetu - mówił na panelu "Nowe technologie - nowe wyzwania" podczas Forum Ekonomicznego w Krynicy Jacek Świderski, prezes holdingu Wirtualna Polska SA.