Przejdź do treści
00:27 W wieku 78 lat zmarł Mark Snow, kompozytor muzyki filmowej. Publiczności znany był przede wszystkim jako autor muzyki do serialu "Z archiwum X"
23:01 Już w sobotę startuje nowy program w Telewizji Republika. Kilku znanych i lubianych dziennikarzy naszej stacji będzie spierać się w kilku tematach. REWOLWER już w sobotę o 9:10!
20:50 W poniedziałek prezydent Andrzej Duda wraz z małżonką Agatą Kornhauser–Dudą złożą oficjalną wizytę w Republice Czeskiej
Wydarzenie Piotrków Trybunalski, ul. Przemysłowa 48, 5 lipca (sobota), godz. 14:00–19:00 - Zbiórka podpisów pod referendum z udziałem europosła Tobiasza Bocheńskiego
Wydarzenie Klub Gazety Polskiej w Piotrkowie Trybunalskim Zaprasza 6.07 (niedziela) o godz. 19.00 na Rynek Trybunalski na plenerowe spotkanie z europosłem Dominikiem Tarczynskim! 
Portal tvrepublika.pl informacje z kraju i świata 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Nie zasypiamy nigdy. Bądź z nami!

Müller o projekcie ws. podatku reklamowego: to jest czas na dialog, jak ustawić progi finansowe

Źródło: pixabay.com/@Victoria_Borodinova

Jesteśmy zaskoczeni tak silną reakcją już na tym etapie - powiedział rzecznik rządu Piotr Müller odnosząc się do projektu ws. podatku reklamowego . Podkreślił, że poszczególne progi przychodów mogą ulec korekcie, a po zebraniu wszystkich uwag planowane jest spotkanie poświęcone tej kwestii.

Znaczna część prywatnych mediów w środę protestowała we wspólnej akcji "Media bez wyboru", będącej odpowiedzią na zapowiedź przygotowania przez rząd projektu ustawy, której konsekwencją będzie wprowadzenie składki z tytułu reklamy internetowej i reklamy konwencjonalnej. Telewizje TVN24 i Polsat News zamiast programu nadawały specjalny komunikat. Na portalach, m.in. TVN24, Onet oraz Interia czytelnicy nie mogli przeczytać żadnego artykułu. Do akcji przyłączyły się również niektóre dzienniki.

O to, czy jest zaskoczony reakcją niektórych mediów na projekt dotyczący podatku od reklam, rzecznik rządu pytany był w czwartek w Radiu Wnet.

Müller podkreślił, że projekt nie został jeszcze nawet przyjęty przez Komitet Stały Rady Ministrów, "nie mówiąc już o samym rządzie". Dodał, że "zaraz miały rozpocząć się konsultacje społeczne".

- Więc w tym sensie, że w tak wczesnej fazie projektu jest taka silna reakcja - tak, tym jesteśmy zaskoczeni, bo to jest czas na dialog, czas na rozmowę wokół tego projektu, jak ustawić progi finansowe - zauważył.

Zaznaczył, że wszystko odbywa się zgodnie z procedurą legislacyjną.

- Projekt przechodzi nawet fazę prekonsultacji, czyli publikowania założeń i później dopiero, po 16 lutym, ogłoszone będą formalne konsultacje społeczne, międzyresortowe - wskazał rzecznik rządu.

Pytany o środowy protest mediów, Müller odparł, że jego zdaniem była to "daleko idąca decyzja", ale cieszy się, że padają deklaracje świadczące o gotowości do debaty. Według Müllera nie jest prawdziwym stwierdzenie, że rząd chce ograniczyć wolność słowa.

- Ten temat dotyczy tylko i wyłącznie zakresu opłat za reklamy - dodał.

- Myślę, że pod koniec wczorajszego dnia też była taka refleksja, że jest problem do rozwiązania, problem oskładkowania tych koncernów medialnych czy cyfrowych, które unikają opodatkowania, stosują tzw. optymalizacje podatkowe, po to, aby nie płacić właściwych składek i to jest temat, który trzeba rozwiązać - mówił Müller.

- Jesteśmy otwarci na to, by rozmawiać, w jaki sposób ustalić suwaki finansowe, progi podatkowe, tak, żeby w żaden sposób nie zakłóciło to konkurencyjności polskich mediów - zadeklarował rzecznik rządu.

Podkreślił, że debatować można np. nad progiem dla reklamy prasowej.

- Ten próg w przypadku klasycznej reklamy prasowej wynosi ponad 15 mln rocznie, żeby w ogóle zacząć opodatkowanie takiego medium. I tu oczywiście można dyskutować, ale on w praktyce nie dotyka żadnego lokalnego medium - powiedział. Dodał, że do "ewentualnej korekty" są również progi przychodów z reklamy telewizyjnej czy radiowej.

Na pytanie o formułę rozmów w ramach prekonsultacji, Müller odparł, że każdy zainteresowany podmiot może przedstawić swoje argumenty i na piśmie, i osobiście.

- Natomiast myślę, że można spodziewać się też spotkania w nieco szerszym gronie już po zebraniu wszystkich uwag. Wtedy o wiele łatwiej będzie dyskutować, bo będziemy wiedzieć, wokół jakich wskaźników operujemy i gdzie są największe wyzwania - powiedział polityk.

Na początku lutego do wykazu prac legislacyjnych rządu wpisano projekt ustawy, której konsekwencją będzie wprowadzenie składki z tytułu reklamy internetowej i reklamy konwencjonalnej. Zgodnie z założeniami połowa wpływów ze składek od reklam ma trafić m.in. do NFZ.

PAP

Wiadomości

Dla USA ma nadejść złota era. Ta ustawa ma być tego gwarantem

Powodzie w USA. Nie zdążyli ewakuować dzieci

Debiut naszych na ME! Polki przegrały, ale...

Nowy program w Republice!!! Ulubieni dziennikarze w akcji!

MSZ reaguje na nocny atak na Kijów. Budynek polskiej ambasady uszkodzony

Pamiętają Państwo Krzysztofa Mieszkowskiego? Właśnie zaatakował obrońców granic

Ząbki: specsłużby dołączają do śledztwa, Sakiewicz deklaruje udostępnienie zdjęć z drona

O włos od tragedii

Czy SOP inwigiluje polityków? Spotkanie Hołowni wywołało burzę

Komisja KEP: wyrok TK ws. religii przywraca ład prawny w szkołach

Rozmowa Trump-Zełenski. Prezydent Ukrainy o wzajemnej zgodzie na współpracę

Prof. Czarnek w Kancelarii Prezydenta? To już nie takie pewne

Edyta Górniak poruszająco: „Wszystkie pieniądze wydaję na Allana albo na leczenie”

PiS chce odwołania von der Leyen. Jaki: Zablokujcie środki Niemcom

Hołownia o nocnym spotkaniu u Bielana: regularnie spotykam się z wszystkimi opcjami

Najnowsze

Dla USA ma nadejść złota era. Ta ustawa ma być tego gwarantem

MSZ reaguje na nocny atak na Kijów. Budynek polskiej ambasady uszkodzony

Pamiętają Państwo Krzysztofa Mieszkowskiego? Właśnie zaatakował obrońców granic

Ząbki: specsłużby dołączają do śledztwa, Sakiewicz deklaruje udostępnienie zdjęć z drona

O włos od tragedii

Powodzie w USA. Nie zdążyli ewakuować dzieci

Debiut naszych na ME! Polki przegrały, ale...

Nowy program w Republice!!! Ulubieni dziennikarze w akcji!