Mocny apel Premiera Morawieckiego do pracodawców! ZOBACZ o co apeluje Premier!
Premier Mateusz Morawiecki i Anna Zalewska, minister Edukacji Narodowej wspólnie napisali list do pracodawców. Co zawiera apel? ZOBACZ SAM!
Szanowni Państwo, Przedstawiciele Biznesu,
przed nami ważne wyzwania związane z dynamicznym rozwojem gospodarczym Polski. Kontynuacja odbudowy przemysłu jest jednym z priorytetowych działań rządu.
Podstawą sukcesu gospodarczego naszego kraju będą bez wątpienia przedsiębiorstwa tworzące i wykorzystujące innowacje. Nowoczesne rozwiązania wzmacniają z kolei popyt na wysoko wykwalifikowaną kadrę. Jesteśmy przekonani, że gwarancją tego rozwoju jest przede wszystkim inwestycja w najmłodsze pokolenie.
Już wkrótce ci młodzi ludzie będą decydować o wyborze swojej ścieżki kariery. Pomóżmy im wybrać najlepszą drogę dalszego rozwoju zawodowego. Kształcenie zawodowe zostało silnie osadzone w Strategii na rzecz odpowiedzialnego rozwoju. Pierwsze niezbędne zmiany mamy już za sobą.
Wdrażanie reformy edukacji to wprowadzenie dwustopniowych branżowych szkół, a wkrótce przywrócenie pięcioletnich techników. Chcemy, aby podstawą funkcjonowania tych szkół była bliska współpraca z pracodawcami. Gwarantujemy pełne zaangażowanie, zarówno ze strony Ministerstwa Edukacji Narodowej, jak i innych resortów właściwych dla poszczególnych zawodów.
W działania te włączą się również spółki skarbu państwa. Deklarację aktywnego zaangażowania się w odbudowę i rozwój kształcenia zawodowego złożyły także specjalne strefy ekonomiczne.
Wierzymy, że mamy obecnie niepowtarzalną szansę, aby wesprzeć biznes nie tylko dobrymi rozwiązaniami gospodarczymi, ale i odpowiednio przygotowaną kadrą. Dzięki temu możliwe będzie zniwelowanie luki pokoleniowej i kompetencyjnej
oraz będzie to odpowiedź na potrzeby poszczególnych branż.
Przystępując do realizacji działań zapowiedzianych w exposé, zwracamy się do Państwa – jako partnerów wspólnego celu – z prośbą o podjęcie konkretnych działań na rzecz kształcenia zawodowego.
Zapraszamy do bliższej współpracy przy planowaniu i realizowaniu kampanii promocyjnych adresowanych do młodych ludzi podejmujących decyzję o wyborze swojej przyszłej ścieżki zawodowej.
Początek 2018 roku jest dobrym momentem na dotarcie do uczniów z informacją o perspektywach kształcenia i zatrudnienia. W tym okresie młodzi ludzie wraz z rodzicami będą decydować o wyborze szkoły. W związku z tym chcielibyśmy zwrócić Państwa uwagę na konieczność większego zaangażowania w realizację kampanii informacyjno-promocyjnych, zarówno w telewizji, radiu jak i mediach społecznościowych.
U progu rewolucji przemysłowej 4.0 wykorzystajmy nasz wspólny potencjał i zachęćmy młodzież do wyboru szkół zawodowych jako atrakcyjnej ścieżki kształcenia. Pokażmy, że technika i branżowe szkoły są nie tylko miejscem zdobycia dobrego zawodu oraz wykształcenia, ale także szansą na własny rozwój osobisty. Dlatego jeszcze raz zwracamy się z prośbą o wzmocnienie działań promocyjnych oraz bliższą – bezpośrednią współpracę ze szkołami. Obejmujcie, między innymi, swoim patronatem klasy i pokazujcie uczniom, że wybór odpowiedniego kierunku kształcenia jest dla nich szansą na znalezienie w przyszłości dobrej pracy.
Polecamy Nasze Programy
Wiadomości
Najnowsze
Giertych chce pozwać Sośnierza. Mocna odpowiedź: „Grozisz sądem i zniesławiasz ludzi, za to, że powtarzają fakty?”