Pociągi Pendolino potrzebują znacznie więcej mocy prądu, niż jest dostarczana przez istniejące trakcje. Oznacza to wyłączanie prądu w pociągu, który przepuszcza włoski skład na torach.
Czytelnicy sygnalizują, że w zwykłym pociągu, który przepuszcza na torach nowy włoski skład, wyłącza się prąd. PKP Energetyka przekonuje, że nie jest to możliwe, natomiast eksperci twierdzą, że takie przypadki zdarzały się już podczas testów – informuje portal tvp.info.
Prof. Marek Sitarz z Politechniki Śląskiej w Gliwicach wyjasnia, że Pendolino potrzebuje większej mocy prądu, niż jest dostarczana przez już istniejące trakcje.
– Żeby osiągnąć wyższe prędkości trzeba by było zmienić cały system energetyczny tej linii. Zmieniono zaledwie 10 procent. Do tej pory po polskich torach jeździły lokomotywy o mocy 4 MW, jednak pendolino ma moc około 6 MW – wyjaśnia prof. Sitarz.