Urząd Morski w Gdyni podpisał kontrakt na budowę drogi wodnej, która połączyć ma Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską. Wykonanie projektu powierzone zostało konsorcjum firm Mosty Gdańsk i Biuro Projektów Budownictwa Morskiego Projmors.
Przekop ma powstać do 2022 roku - zapewnia MGMiŻŚ.
– Chcemy być w zgodzie ze wszystkimi normami i dyrektywami Komisji Europejskiej, jesteśmy z nią w stałym kontakcie. Nie przewidujemy żadnej drogi na skróty – mówił szef resortu gospodarki morskiej Marek Gróbarczyk.
Inwestycja jest priorytetowa dla Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.
– Kanał w nowej sytuacji geopolitycznej Polski i wschodnich obszarów Unii Europejskiej ma znaczenie przede wszystkim ze względu na potrzebę zwiększenia bezpieczeństwa tej części Polski i wschodniej granicy Unii. Bardzo istotne są też aspekty rozwoju gospodarczego i turystycznego tych obszarów. Nowa droga wodna umożliwi swobodną żeglugę statków morskich do portu w Elblągu i pozostałych portów Zalewu Wiślanego, będących portami Unii Europejskiej – informuje MGMiŻŚ.