Ruszyła kampania społeczno-informacyjna dot. Suszy w Polsce. W sieci pojawiło się nagranie przygotowane przez Gospodarstwo Wodne Wody Polskie. Kilka dni wcześniej Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej zaprezentowało Program Przeciwdziałania Skutkom Suszy „Stop Suszy” oraz Program Rozwoju Retencji.
Efektowny spot jest utrzymany w klimacie postapokaliptycznym. Ukazuje skutki, do jakich w przyszłości może doprowadzić susza i brak świadomości, jak istotny jest to problem. W materiale widać wyschnięte rzeki i ludzi czerpiących wodę z kałuż.
– Rzeczywistość, którą znasz tak dobrze, może zmienić się nie do poznania – słyszymy.
Lektor w tle materiału pyta: „Co byś powiedział, gdybyś mógł sobie przekazać wiadomość z przyszłości?”, po czym wymienia szereg wskazówek mogących przeciwdziałać skutkom suszy.
– Jeżeli nie będziesz wystarczająco uważny, rzeczywistość, którą znasz tak dobrze, może się zmienić nie do poznania – słyszymy w spocie.
5 sierpnia minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk poinformował, że wkrótce przez rząd zostanie przyjęty Program Rozwoju Retencji. W ramach programu zaplanowane są 94 inwestycje, które będą realizowane do 2027–2030 roku. Planowana jest, między innymi, budowa 30 nowych zbiorników wodnych. W ciągu siedmiu lat poziom retencjonowanej wody w Polsce ma zwiększyć się o ponad połowę. Na te inwestycje przeznaczonych będzie 14 miliardów złotych.