Najwięcej na reklamy na Facebooku wydała Koalicja Obywatelska. Kosztowały ją blisko 2,5 mln złotych. To rekordowy wynik. Wydatki Prawa i Sprawiedliwości to ponad 799 tys. złotych.
Główne partie opublikowały w sumie po kilka tysięcy reklam na Facebooku. Według danych przekazanych serwisowi wirtualnemedia.pl przez firmę analityczną Sotrender Koalicja Obywatelska zamieściła w okresie przedwyborczym ponad 7,3 tys. reklam. Na drugim miejscu znalazł się PiS (ponad 4,8 tys.), na trzecim Lewica z liczbą 2,5 tys. ogłoszeń na Facebooku.
Koalicja Obywatelska przodowała też w wydatkach reklamowych na Facebooku. Ten komitet w ostatniej kampanii wydał ponad 2,484 mln zł. To znacznie więcej niż PiS, który w tym samym czasie wykupił reklamy o wartości przekraczającej 799 tys. zł. Na kolejnym miejscu znalazła się Lewica z kwotą powyżej 549 tys. zł.
Dwie trzecie reklam kosztowało nie więcej niż 100 złotych. 26 proc. pomiędzy 100 a 500zł, a 4 proc. od 500 do 1000 zł. Reklam za które zapłacono między 50 a 100 tys. było 49, za dwie reklamy zapłacono powyżej 100 tys.