Decyzja o rozbudowie portu w Elblągu i słowa, że może to być czwarty port polski są uzasadnione. Żaden port podobnej wielkości (Ustka, Kołobrzeg, czy Władysławowo) nie ma tak dobrze skomunikowanej drogi lądowej. Poza tym jest znacznie oddalony od innych dużych portów jak Gdańsk i Gdynia – mówił na antenie Telewizji Republika wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk.
#DziennikarskiPoker | @marekgrobarczyk (@MI_GOV_PL):
— Telewizja Republika 🇵🇱 #włączprawdę (@RepublikaTV) September 20, 2022
Przekroczenie śluzy jest bezpłatne, a w porcie obowiązują takie same zasady jak w każdym innym. Trzeba zmodernizować nabrzeże. To może być czwarty port Polski. #włączprawdę #TVRepublika
Wiceminister podziękował członkom Klubów Gazety Polskiej za liczne uczestnictwo w otwarciu kanału na Mierzei Wiślnej. Jak podkreślił, ta inwestycja będzie opłacalna. – Postanowiliśmy, że samo przekroczenie śluzy będzie bezpłatne – powiedział. – Natomiast w porcie obowiązują zasady takie jak w każdym innym.
#DziennikarskiPoker | @marekgrobarczyk (@MI_GOV_PL):
— Telewizja Republika 🇵🇱 #włączprawdę (@RepublikaTV) September 20, 2022
Zalew Wiślany to potężna inwestycja. Dziękuję @GPtygodnik, @KlubyGP, którzy tak licznie przybyli na tą uroczystość, czując potrzebę bycia razem. Nie przypuszczaliśmy takiej frekwencji.#włączprawdę #TVRepublika
Jest opłata portowa i opłata tonażowa – wyjaśnił. – Porty generalnie są instytucjami non profit. Środki, które pozyskują, mają inwestować w rozbudowę swojej infrastruktury. Jeśli zarząd portu nie inwestuje, odcina gałąź na której siedzi – dodał.
#DziennikarskiPoker | @marekgrobarczyk (@MI_GOV_PL):
— Telewizja Republika 🇵🇱 #włączprawdę (@RepublikaTV) September 20, 2022
Federacja rosyjska chciała zablokować rozwój Elbląga, bo tam można stworzyć ogromny port i może być on bezpośrednią konkurencję dla rosyjskiego handlu.#włączprawdę #TVRepublika
Podkreślił, że wpływający towar jest clony w polskim urzędzie skarbowym. – Płaci się wszelkiego rodzaju daniny. W zeszłym roku porty należące do Skarbu Państwa przyniosły 30 mld zł z ceł. Nie ma w tej kwocie środków, które zarobiły poszczególne porty: Gdańsk – 200 mln zł, Szczecin i Świnoujście - 170 mln – wyliczał. – Te środki są włączane w rozbudowę infrastruktury.
#DziennikarskiPoker | @marekgrobarczyk (@MI_GOV_PL):
— Telewizja Republika 🇵🇱 #włączprawdę (@RepublikaTV) September 20, 2022
Tłumaczenia @donaldtusk były ucieczką od budowy tej drogi. Dzisiaj uwolnienie Zalewu Wiślanego stwarza ogromne możliwości.Turystycznie jesteśmy w stanie dopłynąć z Elbląga do Marsylii. Ta droga łączy.#włączprawdę #TVRepublika
Prowadzimy bieżące pracę, przygotowujemy się do inwestycji.Trzeba rozwijać te tereny.Nasze plany są związane z rzeką #Elbląg. Chcemy się skupić na węglu, mówił Gróbarczyk w Republice.
#DziennikarskiPoker | @marekgrobarczyk (@MI_GOV_PL):
— Telewizja Republika 🇵🇱 #włączprawdę (@RepublikaTV) September 20, 2022
Argumenty związane z ekologią były rzeczą wtórną i były używane w celu zablokowania inwestycji podając nieprawdziwe informacje. #KE stwarzała najwięcej problemów w tym zakresie. #włączprawdę #TVRepublika
- Zaburzyliśmy trwający układ gospodarczy rosyjsko-niemiecki, bo jeśli w Polsce pojawiają się porty, to teraz my tworzymy ogromne możliwości rozwoju, stwierdził gość Tomasza Sakiewicza.
Cała rozmowa dostępna jest w oknie powyżej. Polecamy!