Lekarze nie są w stanie wystawiać elektronicznych recept. Od soboty trwa awaria systemu e-Recepta, w związku z czym medycy, którzy korzystają z aplikacji internetowej gabinet.gov.pl, w sobotę, próbując wystawiać pacjentom e-recepty, w ogóle nie mogli wybrać nazwy leku.
Dzisiaj są już w stanie wskazać preparat, ale nie mogą wybrać typu opakowania — a to oznacza de facto brak możliwości wystawienia elektronicznej recepty i konieczność wypisania recepty tradycyjnej.
Nie każdy lekarz ma jednak przy sobie bloczki recept, nie każdy również ma wystarczającą ich liczbę.
Medycy pracujący w systemie nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej, którzy skontaktowali się z nami, skarżyli się, że część pacjentów musieli odesłać z kwitkiem.
To nie pierwsza usterka systemów informatycznych
Ministerstwo Zdrowia przyznaje, że są problemy z działaniem aplikacji internetowej, podkreśla jednak, że działają tzw. aplikacje gabinetowe.
Od rzecznika resortu Grzegorz Kwolek z RMF FM usłyszał zapewnienie, że Centrum e-Zdrowia, które zajmuje się systemem, pracuje nad jak najszybszym przywróceniem wszystkich funkcjonalności.
Dodajmy, że to kolejna już w ostatnim czasie usterka systemów informatycznych opieki zdrowotnej. W sobotę przez kilka godzin nie działał system wspomagający zarządzanie ratownictwem medycznym. Dyspozytorzy nie mieli dostępu do geolokalizacji załóg, nie mogli również wystawiać elektronicznych zleceń i musieli przekazywać polecenia przez radiolinię.