NFZ: Pacjenci szpitali mogą spodziewać się telefonów od ankieterów

Artykuł
Fot. PAP/Tomasz Waszczuk

Od wtorku do pacjentów, którzy przebywali ostatnio w szpitalu, dzwonić będą w imieniu Narodowego Fundusz Zdrowia ankieterzy, aby pytać m.in. o opinie na temat wyżywienia, czystości i komunikacji z personelem.

NFZ prosi, by pacjenci nie podawali żadnych innych informacji o sobie, zwłaszcza danych osobowych czy informacji o świadczeniu, z jakiego korzystali. Ankieterzy zadadzą tylko dziewięć pytań. Nie będą potrzebować żadnych danych pacjenta i nie będą go o nie prosić.

Pacjent może spodziewać się pytania o to, czy zespół medyczny był zaangażowany w uśmierzanie bólu; jaka była jakość wyżywienia; czy komunikacja była zrozumiała; czy zespół medyczny zrozumiale informował o ryzyku związanym z lekami i czy zapewnił wsparcie emocjonalne; czy bezpośrednie otoczenie było czyste; czy w nocy była cisza; czy zespół medyczny włączał pacjenta w decyzję o leczeniu, a także jakie jest prawdopodobieństwo polecenia szpitala.

Pacjenci będą oceniać wymienione obszary w skali od 0 do 10. Ankieta ma wskazać dziedziny, które wymagają poprawy.

NFZ zaznacza, że w razie jakichkolwiek wątpliwości pacjenci mogą potwierdzić tożsamość ankieterów pod numerem 800-190-590.

Źródło: PAP

Komentarze
Zobacz także
Nasze programy