Z ankiety Invezz.com wynika, że Tesla to firma, w którą Polacy najbardziej chcą inwestować, z 36 700 wyszukiwaniami w internecie miesięcznie dla akcji innowatora czystej energii. To oznacza 1223 wyszukiwań dziennie.
Apple zajmuje drugie miejsce z 8600 zapytaniami online miesięcznie.
Na trzecim miejscu znajduje się firma Amazon, którego miesięcznie dotyczy średnio 6900 wyszukiwań w Internecie. Amazon jako perspektywa inwestycyjna jest z pewnością kuszący, biorąc pod uwagę stałą chęć ekspansji na nowe usługi - czego przykładem jest niedawne uruchomienie własnej apteki internetowej.
Na czwartym miejscu jest Motorola Solutions, której co miesiąc dotyczy średnio 5700 wyszukiwań w sieci od Polaków zainteresowanych inwestycjami w akcje dostawców sprzętu telekomunikacyjnego.
Kolejne miejsca zajmują Nokia (2800 wyszukiwań miesięcznie), Boeing (2700 wyszukiwań) I facebook ((2200 wyszukiwań).
Ósme miejsce zajmuje Activision Blizzard - amerykański holding, zajmujący się tworzeniem i wydawaniem gier komputerowych i filmów (1700 wyszukiwań). Korporacja turystyczna Sabre zajmuje dziewiąte miejsce - jej akcje są miesięcznie wyszukiwane 1500 razy. Na dziesiątej pozycji znajduje się Shell. Ten gigant naftowo-gazowy zyskuje co miesiąc 1400 wyszukiwań w Internecie od osób, które szukają jego akcji jako opcji inwestycyjnej.
Biorąc pod uwagę, że inwestycje w akcje mogą być kluczowym filarem budowania osobistego majątku, Invezz.com przeprowadził ankietę wśród 1549 niezdecydowanych Polaków, aby dowiedzieć się, co popchnęłoby ich poza „linię inwestycyjną”.
Ich odpowiedzi były następujące:
• Zdobycie większej wiedzy na temat inwestycji (82 proc.)
• Ograniczenie zbędnych wydatków, dzięki czemu jest więcej pieniędzy na inwestycje (75 proc.)
• Zaakceptowanie różnych „zagrożeń” związanych z inwestowaniem (69 proc.)
• Pomoc lub wskazówki od specjalisty ds. inwestycji (63 proc.)
• Mniej odstraszające negatywne spekulacje na giełdzie (47 proc.)
Z badań wynika, że w 26 z 31 analizowanych krajów europejskich Tesla jest firmą, w którą ludzie są najbardziej zainteresowani inwestowaniem. Wyniki są najwyższe w Wielkiej Brytanii (231 000), Holandii (99 300) i Turcji (95 900), gdzie średnie wyszukiwania online akcji Tesli to ponad 95 000 miesięcznie. Włosi najbardziej chcą inwestować w Amazon, z 18 500 wyszukiwań online miesięcznie dla akcji giganta e-commerce. Na Cyprze najbardziej poszukiwane są akcje Apple, z 1050 wyszukiwaniami w internecie miesięcznie.