Co z dyskryminacją DEI w PepsiCo? Dyrektor Generalny pisze list

PepsiCo ogłosiło znaczące zmiany w swojej strategii różnorodności, równości i włączenia (DEI), włączając w to likwidację stanowiska Dyrektora ds. DEI i rezygnację z ustalonych celów reprezentacyjnych w procesie rekrutacji.
Decyzja ta następuje po zakończeniu pięcioletniej strategii DEI firmy. W liście do pracowników, Dyrektor Generalny PepsiCo, Ramon Laguarta, stwierdził, że te zmiany mają na celu "głębsze osadzenie włączenia w działalność firmy jako kluczowego czynnika wzrostu biznesu" i wprowadzenie nowej strategii "Inclusion for Growth".
Oprócz likwidacji stanowiska Dyrektora ds. DEI, PepsiCo planuje scentralizować grupy wsparcia pracowniczego (ERG), które obecnie obejmują grupy skupione wokół tożsamości pracowników, w tym te dedykowane pracownikom czarnoskórym i pochodzenia latynoskiego.
Ruch PepsiCo wpisuje się w szerszy trend wycofywania się z polityk DEI przez firmy takie jak Target, Walmart, John Deere i Harley-Davidson, w kontekście ogólnokrajowego sprzeciwu wobec tych praktyk. Dodatkowo, administracja Donalda Trumpa wprowadziła szereg rozporządzeń wykonawczych skierowanych przeciwko DEI w sektorze publicznym i zapowiedziała działania ze strony Departamentu Sprawiedliwości wobec firm stosujących dyskryminacyjne polityki DEI.
Mimo tych deklaracji, nie wszyscy są przekonani o szczerości intencji PepsiCo. Paul Chesser z Corporate Integrity Project uważa, że te działania mają charakter jedynie "optyczny" i że PepsiCo nadal promuje idee DEI, choć w bardziej dyskretny sposób. Zwraca uwagę, że strona internetowa firmy nadal zawiera elementy związane z DEI.
Źródło: Republika
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Jesteśmy na Youtube: Bądź z nami na Youtube
Jesteśmy na Facebooku: Bądź z nami na FB
Jesteśmy na platformie X: Bądź z nami na X