TVN zakłamuje rzeczywistość, twierdzą eksperci badający katastrofę prezydenckiego Tupolewa, który 10 kwietnia 2010 roku rozbił się tuż przed lotniskiem w Smoleńsku. "Mamy konkretne miejsca, gdzie wiemy, że były umieszczone ładunki wybuchowe i w tych miejscach ciała zostały rozerwane, były poparzenia typowe dla działania ładunków wybuchowych", powiedział dziś w programie "Dziennikarski Poker" członek podkomisji smoleńskiej prof. Wiesław Binienda. O tym że był to zamach świadczą ślady na poszyciu kadłuba, dodał w rozmowie z Adrianem Stankowskim.
#DziennikarskiPoker | prof. Wiesław #Binienda:
— Telewizja Republika 🇵🇱 #włączprawdę (@RepublikaTV) December 5, 2022
Wszystkie symulacje pokazują, że przednia część skrzydła musi się odkształcić do góry przy uderzeniu w drzewo, a prawdziwa końcówka skrzydła jest odkształcona na zewnątrz.#włączprawdę #TVRepublika
Jakby tego było mało polski i amerykański naukowiec, doktor inżynierii mechanicznej, profesor i dziekan Wydziału Inżynierii Cywilnej w Kolegium Inżynierii University of Akron w stanie Ohio w Stanach Zjednoczonych ujawnił inną wstrząsającą informację.
#DziennikarskiPoker | prof. Wiesław #Binienda:
— Telewizja Republika 🇵🇱 #włączprawdę (@RepublikaTV) December 5, 2022
Grupa Discovery dostała 18 milionów od Rosji, za to, żeby film o Smoleńsku, wyglądał tak, jak wygląda. Takie informacje podał nam kamerzysta.#włączprawdę #TVRepublika
Był to film nakręcony w 2012 roku. Jeden z odcinków kanadyjskiego serialu dokumentalnego "Mayday", emitowanego w Polsce m.in. w Discovery Channel i National Geographic Channel opatrzony był tytułem "Katastrofy w przestworzach" i "Podniebny terror".
Jak poinformowała wówczas "Gazeta Polska Codziennie", zapowiedź tego odcinka pt. "Following orders" ("Wykonując rozkazy"), jako przyczynę katastrofy określony został jako "CFIT, błąd pilota". Skrót CFIT (Controlled flight into terrain - kontrolowany lot ku ziemi).
Co to oznacza? Oznacza sytuację, w której pilot leci zgodnie z planem, lecz na skutek złych warunków atmosferycznych zderzy sprawną pod względem technicznym maszynę z przeszkodą naziemną.
prof. Wiesław Binienda jest laureatem wielu prestiżowych nagród, w tym przyznawanych przez NASA (m.in. NASA „Turning Goals Into Reality Award” w 2004 za udział w badaniach dotyczących poprawy bezpieczeństwa w konstrukcjach silników odrzutowych, w tym silnika GEnx) i przez ASCE (m.in. „Outstanding Technical Contribution Award” w 2011 za wybitny wkład w badania inżynieryjne związane z astronautyką).
W 2008 American Polish Engineering Association (APEA) uznało go za jednego z najbardziej zasłużonych naukowców amerykańskich polskiego pochodzenia.
Od 2011 roku zajmuje się badaniem przyczyn rzekomego Zamachu w Smoleńsku. Jest przekonany, że na pokładzie Tu-154M wystąpiła eksplozja na pokładzie.
Cała rozmowa dostępna jest w oknie powyżej. Polecamy!