Przejdź do treści
Wydarzenie Klub „Gazety Polskiej” Toronto GTA zaprasza na spotkanie z byłymi działaczami opozycji antykomunistycznej, 14 grudnia, godz. 2 PM. Polskie Centrum Kultury im. Jana Pawła II, Mississauga, Kanada
Klub "Gazety Polskiej" Częstochowa zaprasza na spotkanie z prof. Piotrem Grochmalskim 15 grudnia o godz. 18:30 w Auli Tygodnika „Niedziela” przy ul. 3 Maja 12 w Częstochowie
Wydarzenie Klub „Gazety Polskiej” Poznań zaprasza na spotkanie z europosłem Patrykiem Jakim, 20 grudnia, godz. 17:00, Andersia Hotel pl. Władysława Andersa 3, Poznań
Wydarzenie Klub „Gazety Polskiej” Kalisz zaprasza na spotkanie z europosłem Patrykiem Jakim. 21 grudnia, godz. 17:00, Sala konferencyjna przy hotelu Hampton by Hilton, ul. Chopina 9, Kalisz
Portal tvrepublika.pl informacje z kraju i świata 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Nie zasypiamy nigdy. Bądź z nami!
NBP Nowa publikacja NBP: „Polski złoty i niezależność Narodowego Banku Polskiego jako fundamenty rozwoju gospodarczego" – książka prof. Adama Glapińskiego, Prezesa NBP. Wersja elektroniczna dostępna bezpłatnie na nbp.pl
NBP Prof. Adam Glapiński, Prezes NBP: Przyjęcie euro katastrofalnie spowolni rozwój gospodarczy Polski

PKN ORLEN stawia na patriotyzm gospodarczy!

Źródło:

Współpraca z siecią stacji ORLEN, to dla nas szansa na stabilny biznes, wypłacalność, ale również promocję polskiego, młodego biznesu – mówi dla portalu telewizjarepublika.pl Adam Jędrzejewski, Współwłaściciel Bracia Sadownicy.

Kampania #WspieramyPolskę, którą zainaugurował właśnie PKN ORLEN ma wzmocnić postawy konsumenckie i zachęcić Polaków do świadomego wybierania produktów rodzimych firm, promując ideę nowoczesnego patriotyzmu gospodarczego. Czy w ostatnim czasie widzą Państwo wzrost w świadomości konsumentów, jeśli chodzi o wspieranie tego, co polskie?

Widać wyraźnie, że polscy konsumenci są coraz bardziej wyedukowani i z pełną świadomością sięgają po polskie produkty, szczególnie spożywcze. Nasze koszyki zakupowe coraz częściej zawierają produkty sezonowe, szczególnie latem. Zwykle są to właśnie produkty polskie, bo te mają najkrótszą drogę na stół, a przy tym są świeże, apetyczne i zdrowe. Dlatego warto wybierać te produkty, które pochodzą z kraju, w którym żyjemy. Ponadto polskie produkty są bardzo wysokiej jakości, co dostrzegają Polacy, zmieniając właśnie swoje nawyki konsumenckie. Ogromna w tym zasługa PKN ORLEN, który konsekwentnie od kilku lat odgrywa rolę edukacyjną – przekonując do spożywania polskich produktów

Usunięto obraz.

 

PKN ORLEN od dwóch lat poszerza dostępność produktów wytworzonych w Polsce. Aktualnie koncern współpracuje z ponad 170 polskimi firmami, a ich produkty stanowią aż 85 proc. asortymentu pozapaliwowego na stacjach ORLEN w Polsce. Od jakiego czasu Państwo współpracujecie z PKN ORLEN i jak ta współpraca wygląda?

Firma Bracia Sadownicy rozpoczęła swoją działalność w 2018 r. i już w połowie roku zostaliśmy zaproszeni do projektu „Pij polskie soki”, który był realizowany przez PKN ORLEN. Chodziło wówczas o wsparcie dla polskich sadowników. W ten sposób nasze jabłka, soki i napoje zagościły na wszystkich stacjach polskiego koncernu. To był dla nas bardzo ważny moment. Byliśmy wówczas początkującą na rynku marką, a ORLEN jako jedna z pierwszych sieci detalicznych nas zauważył i uwierzył w nasze produkty. W rezultacie na stajach ORLEN obecnie dostępne są produkty Braci Sadowników z linii Musujące Jabłko. Są to napoje gazowane, bez dodatku cukru, za to z dużą zawartością soku jabłkowego NFC (not from concentrate – nie z koncentratu) z apetycznymi dodatkami innych soków, takimi jak marchewkowy, agrestowy, pigwowy. Obecnie pracujemy nad powiększeniem naszej półki na stacjach, bo wierzymy, że młody mobilny konsument obecny na stacjach ORLEN będzie zainteresowany zakupem naszych produktów. 

Jakie są zauważalne dla Państwa – jako producenta – korzyści dzięki współpracy z PKN ORLEN? Czy przekłada się to na zwiększenie np. obrotów? 

Współpraca z siecią stacji ORLEN, to dla nas szansa na stabilny biznes, wypłacalność, ale również promocję polskiego, młodego biznesu. PKN ORLEN odpowiada za 5 proc. naszego obrotu, jednak korzyści wizerunkowe, marketingowe są znacznie wyższe i nie da się ich wprost przeliczyć na pieniądze.

Współpraca z siecią stacji ORLEN to bardzo ważny dla nas kanał sprzedaży. Dzięki niej produkty Braci Sadowników mają szansę na jeszcze szeroką dystrybucję.. Mam poczucie, że wielu naszych konsumentów zauważyło nasze napoje i jabłka właśnie na stacjach ORLEN. Można powiedzieć, że półki sklepowe polskiego koncernu to bardzo „opiniotwórcze” miejsce sprzedaży produktów. 

Usunięto obraz. 

PKN ORLEN, jako silna firma, rozszerzył współpracę biznesową z polskimi producentami właśnie w czasie pandemii. Czy dzięki tej współpracy udało się Państwu uratować w tym trudnym czasie miejsca pracy?

Sytuacja, w której się znaleźliśmy, jest szczególnie groźna dla młodych podmiotów, które są dopiero w fazie tworzenia swojej finansowej stabilizacji. Każdy kolejny tydzień niezrealizowanej sprzedaży stwarza realne zagrożenie dla przyszłości marki, ale przede wszystkim dla utworzonych przez nas miejsc pracy. A za każdym miejscem pracy stoi człowiek, jego rodzina i jej bezpieczeństwo. Dlatego współpraca z tak pewnym partnerem biznesowym, jakim jest PKN ORLEN, to dla firmy Bracia Sadownicy szansa na utrzymanie stabilności naszego biznesu.

Jak Państwo – czyli firma Bracia Sadownicy – starają się dbać na co dzień o patriotyzm gospodarczy?

Patriotyzm gospodarczy ma dla nas zarówno wymiar lokalny jak i krajowy. Wytwarzamy nasze produkty w Polsce, mamy polskich dostawców, sprzedajemy je wyłącznie w Polsce. 

W wymiarze lokalnym tam, gdzie możemy, staramy się wspierać naszych sąsiadów lokalnych dostawców surowców. Możemy się pochwalić tym, że polskie surowce stanowią ponad 90 proc. składników naszych soków i napojów. 

W Śmiłowicach na przykład współpracujemy z lokalnymi pszczelarzami i wspieramy ich pracę, stawiając sezonowo ule bezpośrednio w naszych sadach. 

Bracia Sadownicy angażują się w również w akcje prowadzone przez lokalny Caritas Włocławek. W czasie pandemii przekazaliśmy nasze soki i napoje do paczek dla seniorów. To inny wymiar lokalnej działalności, ale równie dla nas ważny.

Usunięto obraz.

 

 

Wiadomości

Nowa Zelandia zmierza ku historycznej zmianie demograficznej

Islamiści planowali zamach na jarmark bożonarodzeniowy w Bawarii

Polonia w USA zapaliła światło wolności

Orkan szaleje nad Maderą. Odwołano loty, w tym do Polski

Historyczna zmiana w Wielkiej Brytanii dzięki Reform UK

Strzelanina w USA. Dwoje nie żyje, ośmiu w stanie krytycznym

Wysłannik Trumpa: jest zgoda Białorusi na wstrzymanie ruchu balonów nad Litwą

Mocne komentarze po opublikowaniu na stronie BBN raportu komisji ds. wpływów rosyjskich

Kuźmiuk: Tusk nie chce, aby przypominano, że jego nazwisko jest w Raporcie

Elon Musk pisze na X o Polsce. Wskazuje na "Gwałtowny spadek populacji"

Muzeum Wyklętych pamiętało o ofiarach wydarzeń sprzed 44 lat

Nawrocki w rocznicę 13 grudnia: postkomuniści z marginalnym poparciem wrócili do władzy

Mela Koteluk spełniła marzenie o macierzyństwie. Pokazała pierwsze zdjęcie

Matecki wraca do sprawy słynnej aplikacji wyborczej: przestępstwa nie było, przeprosin brak

Paulina Smaszcz znów o Kurzajewskim. Jest pewna wygranej w sądzie

Najnowsze

Nowa Zelandia zmierza ku historycznej zmianie demograficznej

Nigel Farage

Historyczna zmiana w Wielkiej Brytanii dzięki Reform UK

strzelanina w USA

Strzelanina w USA. Dwoje nie żyje, ośmiu w stanie krytycznym

Wysłannik Trumpa: jest zgoda Białorusi na wstrzymanie ruchu balonów nad Litwą

Mocne komentarze po opublikowaniu na stronie BBN raportu komisji ds. wpływów rosyjskich

jarmark bożonarodzeniowy w Niemczech

Islamiści planowali zamach na jarmark bożonarodzeniowy w Bawarii

Polonia w USA zapaliła światło wolności

Orkan Emilia szaleje na Maderze

Orkan szaleje nad Maderą. Odwołano loty, w tym do Polski