W 2021 r PKN Orlen i Ruch otworzą pierwszych 40 punktów sprzedaży detalicznej pod marką Orlen w Ruchu – oświadczył prezes PKN Orlen Daniel Obajtek. Jak przypomniał, koncern planuje zainwestować w detal 11 mld zł do 2030 r.
Jak dodał Obajtek, docelowo w ciągu 5 lat punktów pod marką Orlen w Ruchu ma powstać 900.
„Detal dla Orlenu jest bardzo ważnym pionem uzyskiwania dochodów i z roku na rok uzyskuje coraz lepsze wyniki” – stwierdził Obajtek. Przypomniał, że EBITDA dla segmentu wyniosła 3 mld zł w 2019 r., a w 2020 r. już 3,3 mld zł.
„Orlen będzie rozwijał kolportaż prasy, ale to wymaga pewnego procesu optymalizacji, łączenia kolportażu, pewnej wspólnej logistyki, tak byśmy mogli to zoptymalizować” – powiedział Obajtek.
„Rozwiniemy zarówno markę »Orlen w Ruchu«, jak i utrzymamy wszelkie parametry, by sprzedaż pozapaliwowa jeszcze zdecydowanie wzrosła” – zapewnił prezes PKN Orlen. „Chcąc być stabilnym koncernem, musimy się rozwijać” – dodał.
„Ruch posiada wiele punktów sprzedaży. Częściowo są to bardzo dobre lokalizacje. W związku z tym musimy wykorzystać potencjał i doświadczenie drugiej firmy, by jeszcze szybciej się rozwijać” – powiedział.
ORLEN w ruchu to nowy format sprzedażowy, który stanie się kamieniem milowym rozwoju naszego segmentu detalicznego. Poza stacjami powstanie ok. 900 punktów z gastronomią, prasą i drobnymi produktami. Nasze plany wpisują się w globalne trendy w handlu i oznaczają wymierne zyski pic.twitter.com/Q8AWBbp12Q
— Daniel Obajtek (@DanielObajtek) February 8, 2021