Od dziś przedsiębiorcy, planujący sprzedaż za pośrednictwem Amazon w Polsce oraz globalnie, mogą rejestrować konta po polsku w ramach przygotowań do premiery serwisu.
– Cieszymy się, że możemy wzmocnić pozycję polskich firm za pośrednictwem Amazon, inwestując w narzędzia i usługi, które pomogą im się rozwijać. Jesteśmy przekonani, że skupiając się na tym, co naszym zdaniem klienci cenią najbardziej – niskich cenach, szerokim wyborze towarów i ich szybkiej dostawie – z czasem zdobędziemy zaufanie klientów w Polsce – powiedział Alex Ootes, wiceprezes ds. rozwoju w UE, Amazon.
Ponad 50 proc. towarów sprzedawanych na Amazon pochodzi od zewnętrznych partnerów. Amazon.pl zapewni polskim przedsiębiorcom możliwość dotarcia do ponad 300 mln klientów Amazon na świecie.
Obecnie za pośrednictwem Amazon sprzedaje globalnie 1,7 miliona małych i średnich firm, z czego ponad 200 tys. przedsiębiorców przekroczyło 100 tys. dolarów wartości sprzedaży w 2019 r.
Amazon działa w Polsce od 2014 r. Amerykańska Izba Handlowa ogłosiła w 2020 r., że firma jest największym amerykańskim pracodawcą w Polsce i trzecim co do wielkości amerykańskim inwestorem. Amazon stworzył ponad 18 tys. stałych miejsc pracy w dziewięciu centrach logistycznych: w Sadach (pod Poznaniem), Sosnowcu, Kołbaskowie (koło Szczecina), dwóch obiektach w Bielanach Wrocławskich, Pawlikowicach (koło Łodzi), Łodzi, Okmianach (koło Bolesławca) i Gliwicach oraz w biurze Amazon Web Services i w Centrum Rozwoju Technologii Amazon w Gdańsku.