Zakupowy szał online. Aż 100 mld zł wydaliśmy na zakupy przez internet w 2020 r.

W ubiegłym roku Polska była jednym z najszybciej rosnących rynków handlu internetowego w Europie. Eksperci przewidują dalsze imponujące wzrosty.
Jak wynika z danych zebranych przez Statista.com, wydatki internetowe „tylko w pięciu głównych kategoriach produktów wyniosły 12 mld dol. To 2,3 mld dol. więcej niż w 2019 r., co oznacza skok o 25 proc.” - napisał dziennik „Rzeczpospolita".
Szef sprzedaży platformy Shoper Artur Halik podał, że po ubiegłorocznym napływie nowych klientów możemy się spodziewać fali inwestycji w sektor e-commerce. „Jednym z jej objawów są ostatnie udane debiuty dużych marek na giełdzie w kraju i za granicą czy spekulacje o wejściu Amazona do Polski” – dodał Halik.
Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej Patrycja Sass-Staniszewska wskazała, że „w ostatnim roku powstało ok. 11 tys. nowych e-sklepów, a prawie 80 proc. internautów dokonuje zakupów w sieci”.
Według gazety sprzedaż wielu produktów w 2021 r. może rosnąć w podobnym tempie jak w 2020 r. Obecnie największa kategoria w polskim online to moda – podaje dziennik.
Polecamy Klarenbach. Tu się Mówi
Wiadomości
Najnowsze

Izrael realizuje ustalenia planu pokojowego. Deportowano 154 zwolnionych więźniów palestyńskich do Egiptu

Rząd Tuska likwiduje dwie stacje krwiodawstwa na Pomorzu Zachodnim. Jest protest

Grochmalski: Gazeta Wyborcza jest szczególnym narzędziem realizacji rosyjskiej polityki w Polsce
