Zakaz reklam słodyczy skierowanych do dzieci. Pierwszy kraj w Europie wprowadził taki przepis
Zakaz reklamowania słodyczy dla dzieci oraz produktów z wysoką zawartością cukru ogłosiła Hiszpania. Zakaz będzie dotyczył zarówno telewizji i internetu, jak i prasy. Nowe przepisy będą obowiązywać od 1 stycznia.
Jak poinformował podczas konferencji prasowej w Barcelonie minister ds. konsumentów Alberto Garzon, nowe prawo jest efektem zaleceń Światowej Organizacji Zdrowia, która od lat apeluje o działania służące ograniczeniu spożywania przez dzieci produktów wysokokalorycznych zawierających cukier.
Garzon sprecyzował, że wśród zakazanych produktów w reklamie będą zarówno słodycze takie jak cukierki, czekolady i ciastka, jak też lody oraz napoje z dużą zawartością cukru.
#ÚltimaHora ???? El Gobierno prohibirá la publicidad dirigida a niños de chocolates, pasteles, dulces, helados y zumos https://t.co/KQbnwYttP9
— EL MUNDO (@elmundoes) October 28, 2021
Nowe przepisy obejmą reklamy tego typu produktów kierowane do osób w wieku poniżej 16. roku życia - zapowiedział Garzon.
Nowe zasady wejdą w życie 1 stycznia