Wielkanoc znika ze świątecznych produktów w Wielkiej Brytanii! Premier Teresa May ...
Znana brytyjska firma – Cadbury, zajmująca się produkcją słodyczy, jak co roku przygotowała okolicznościowe zestawy słodyczy z czekoladowymi jajkami w roli głównej. Wydawałoby się, że nic w tym szczególnego, jednak po raz pierwszy producent zdecydował, że w nazwie zabraknie słowa „Wielkanoc”!
Z okazji świąt Wielkiej Nocy producenci słodyczy produkują okolicznościowe słodycze i opakowania. W Wielkiej Brytanii tradycyjnie w niedzielny poranek odbywa się świąteczne polowanie na jajka. Jest to zabawa polegająca na poszukiwaniu przez dzieci ukrytych w różnych miejscach smakołyków. W tym roku jednak „Wielkanocny zestaw do polowania na jajka” został zastąpiony „Zestawem do polowania na jajka”. Słowo „Wielkanoc” z większości opakowań zostało przeniesione na ich tylną część. Firma broni się przed zarzutami o usunięcie nazwy Świąt ze względu na poprawność polityczną i tłumaczy, że jajka tak jednoznacznie kojarzą się ze świętami Wielkanocnymi, że nie ma potrzeby umieszczać na opakowaniach dodatkowych informacji.
Nie jest to jedyny problem, słowo „Wielkanoc” (ang. Easter) zostało opuszczone także przez instytucję National Trust, która od dziesięciu lat współpracuje z Cadbury. Organizacja ma na celu pielęgnowanie zabytków oraz ochronę przyrody. Efektem współpracy jest rodzinny festiwal Wielkanocnego Polowania na Jajka, podczas którego rodzice w raz ze swoimi pociechami wspólnie szukają ukrytych słodyczy.