Wodorowy pociąg ( fazie prototypu )ma się rozpędzać do 100 km/h, a na jednym tankowaniu będzie mógł przejechać 140 kilometrów, natomiast zasilany będzie bateriami oraz ogniwami paliwowymi
Jak poinformowała Toyota - prace nad nowym pociągiem ruszają w Japonii. Wspólnie z Hitachi oraz Japan Railway Company (JR East) przygotowuje prototyp hybrydowego pojazdu. Ma się nazywać Hybari (HYdrogen-HYBrid Advanced Rail vehicle for Innovation (wodorowo-hybrydowy zaawansowany pojazd szynowy dla innowacji).Hybrydowy pociąg będzie się składał z dwóch wagonów, w których podwoziach umieszczone zostaną elementy układu napędowego. Źródłem energii będzie wodór magazynowany w wysokociśnieniowych zbiornikach (700 atmosfer) opracowanych przez Toyotę. Stamtąd trafi do zestawu czterech, 60-kilowatowych ogniw paliwowych produkcji Toyoty, gdzie wskutek reakcji z tlenem z powietrza wytworzy się prąd oraz para wodna. Energia elektryczna popłynie bezpośrednio do silników, ale również do baterii (dwie po 120 kWh), które będą magazynować także energię odzyskiwaną podczas hamowania. Hybrydowy system zaprojektuje i wykona Hitachi.
Testy nowego pojazdu szynowego Toyoty rozpoczną się wiosną 2022 r. na lokalnych trasach wokół Jokohamy i Kawasaki.