TikTok utworzy fundusz, który przeznaczony jest do zatrzymania swoich najlepszych użytkowników oraz przyciągnięcia nowych. Projekt ten to zdaniem firmy i niektórych ekspertów kolejny kamień milowy dla rozwijającej się firmy.
TikTok oznajmił, że nowy program ma na celu „wspieranie ambitnych twórców, którzy szukają możliwości zarabiania na życie dzięki innowacyjnym treściom”. Firma poinformowała, że fundusz rozpocznie dystrybucję gotówki jeszcze w tym roku i jest to jeden ze sposobów, w jaki użytkownicy mogą zarabiać na tej aplikacji. Wcześniej użytkownicy mogli zarabiać na swoich kontach tylko za pośrednictwem transmisji na żywo lub partnerstw marek.
Kwalifikujący się użytkownicy muszą mieć ukończone 18 lat, mieszkać w Stanach Zjednoczonych i „konsekwentnie” publikować oryginalne filmy wideo zgodne z wytycznymi TikTok. Zgłoszenia do programu rozpoczynają się w przyszłym miesiącu, ale nie jest jasne, ilu użytkowników TikTok przyjmie ani ile pieniędzy otrzyma twórca.
Rzecznik firmy nie sprecyzował, w jaki sposób pieniądze zostaną wydane, ale powiedział, że 200 milionów dolarów to tylko kwota początkowa dla funduszu, który ma pomóc nowo powstałej aplikacji w utrzymaniu konkurencyjności i zatrzymaniu najlepszych talentów.
TikTok stoi obecnie w obliczu wielu bitew, w tym możliwego zakazu działalności w Stanach Zjednoczonych. Firma ogłosiła w tym tygodniu, że planuje stworzyć 10 000 miejsc pracy w Stanach Zjednoczonych w ciągu najbliższych trzech lat, co stanowi znaczny wzrost w porównaniu z około 1400 pracownikami, których obecnie zatrudnia w tym kraju.
TikTok podjął także inne kroki, aby „zdystansować się” od Chin. Niedawno zatrudnił amerykańskiego dyrektora generalnego i potwierdził, że jego spółka macierzysta rozważa restrukturyzację firmy, w tym utworzenie siedziby aplikacji wideo poza Chinami.
Rywale też wykonują ruchy, których celem jest utrzymanie konkurencyjności. Instagram, należący do Facebooka (FB), uruchamia funkcję podobną do TikTok o nazwie Reels, która pozwoli ludziom nagrywać i edytować 15-sekundowe filmy z muzyką i dźwiękiem oraz przesyłać je do swoich historii i funkcji Explore na Instagramie. YouTube, który pozwala użytkownikom zarabiać na swoich kanałach, niedawno ogłosił również własny fundusz w wysokości 100 milionów dolarów na „wzmocnienie” treści pochodzących od czarnoskórych użytkowników.