Lot Bezosa wzbudził większe zainteresowanie niż wyprawa w kosmos Bransona

Lot Jeffa Bezosa w kosmos przykuł większe zainteresowanie opinii publicznej niż wyprawa Richarda Bransona. Większe zaciekawienie wywołały też postaci obu miliarderów niż ich firmy kosmiczne – zauważył portal Axios. W przypadku Bezosa jest to Blue Origin, a Bransona – Virgin Galactic.
„Może to wzmocnić podejrzenia opinii publicznej, że ich przedsięwzięcia wynikały po części z próżności” – ocenia amerykański portal newsowy.
Start statku VSS Unity Brytyjczyka Bransona miał miejsce wcześniej - 11 lipca. Kiedy jednak najbogatszy człowiek na świecie, Amerykanin Bezos, wzbił się 20 lipca w przestrzeń kosmiczną na pokładzie rakiety New Shepard zrodziło to większe poruszenie.
Powołując się na firmę Keyhole, Axios podkreśla, że odsetek wyszukiwań Bezosa w Google był w dniu startu o 38 proc. wyższy niż w przypadku wystrzelenia pojazdu kosmicznego Bransona. Wygenerował też o 19 proc. więcej wzmianek w mediach społecznościowych.
Z kolei z danych monitorujących media firmy NewsWhip wynika, że o Bezosie napisano prawie dwa razy więcej artykułów w związku z jego startem niż o Bransonie, który poleciał dziewięć dni wcześniej.
Wiele nieprzyjaznych reakcji
„Zarówno Branson, jak i Bezos znaleźli się w tym miesiącu w centrum komercyjnej turystyki kosmicznej, a większość uwagi opinii publicznej skupili na sobie potentaci, a nie ich firmy kosmiczne. Zgodnie z danymi Google Trends, liczba wyszukiwań Jeffa Bezosa w Google była prawie dwukrotnie wyższa niż wyszukiwań dotyczących Blue Origin” – wyjaśnił portal.
Zwrócił uwagę, że w odniesieniu do Virgin Galactic odsetek był nieco bardziej wyrównany. Bransona wyszukiwano o 35 proc. częściej niż jego firmę.
Statystyki NewsWhip dowodzą, że kiedy teksty opublikowane online o Blue Origin, nie uwypukliły postaci Bezosa, generowały średnio 2,5-krotnie mniej uwagi niż kiedy to robiły. W przypadku Virgin Galactic i Bransona było ich prawie o połowę mniej.
W opinii Axios chociaż miliarderzy mogą przykuć uwagę, ale wiele reakcji wiążących się z ich ekspedycjami – szczególnie w przypadku Bezosa – było nieprzyjaznych.
Komentarze Bezosa, że pracownicy i klienci Amazona „opłacili to wszystko”, a także łączące się z tym reperkusje, znalazły się wśród relacji na temat lotu generujących największą liczbę interakcji społecznych – wynika z danych NewsWhip.
Axios akcentuje też, że w następstwie nagłówka prasowego „Jeff Bezos kładzie podwaliny pod loty w kosmos” 165 tys. osób podpisało petycję, „aby go tam zatrzymać".
Polecamy Poranek Radia
Wiadomości
Wyjątkowy tupet Domańskiego. Minister finansów za groźbę obniżenia ratingu obwinia prezydenta Nawrockiego
Marta Nawrocka zachwyca elegancją podczas wizyty w Watykanie! Ekspertka oceniła stylizację Pierwszej Damy
"Puźniki już nie istnieją, zostały wymazane z pamięci". Dziś pogrzeb ekshumowanych ofiar zbrodni wołyńskiej
Najnowsze

"Puźniki już nie istnieją, zostały wymazane z pamięci". Dziś pogrzeb ekshumowanych ofiar zbrodni wołyńskiej

Sikorski jak przedszkolak. Nagrywa się na tle Białego Domu i udaje, że bierze udział w wielkiej politycznej grze [SONDA]

Tusk nie żałuje swoich szkodliwych słów wobec prezydenta Trumpa
