Jednak wycofują się z Rosji? Kto następny opuści putinowski rynek?
Starbucks Corp znany z pysznej kawy na całym świecie, poinformował o zawieszeniu wszelkiej działalność gospodarczej w Rosji. Również Coca-Cola Co i PepsiCo ogłosiły, że nie będą sprzedawać tam swoich napojów gazowanych - podał we wtorek Reuters. To kolejne duże marki, które przynajmniej tymczasowo, rezygnują z obecności na rosyjskim rynku.
Agencja Reutera podała, że gigant kawowy Starbucks Corp poinformował we wtorek, że zawiesza wszelką działalność gospodarczą w Rosji, w tym wysyłkę swoich produktów, i kawiarni prowadzonych ma zasadzie licencji.
Firma poinformowała, że Alshaya Group z siedzibą w Kuwejcie, która prowadzi co najmniej 100 kawiarni Starbucks w Rosji, "zapewni wsparcie prawie 2000 partnerów w Rosji, których utrzymanie zależy od Starbucks".
CZYTAJ: „Lista wstydu”. Znane koncerny wspierają rosyjską propagandę
Coca-Cola i Pepsi zawieszają sprzedaż napojów w Rosji
Reuters przekazał, że również Coca-Cola Co i PepsiCo Inc zdecydowały o zawieszeniu sprzedaży napojów gazowanych w Rosji. Działalność Coca-Coli w Rosji i na Ukrainie stanowiła około 1 proc. do 2 proc. przychodów operacyjnych netto firmy w 2021 roku - napisał Reuters.
Spółka PepsiCo, wyjaśniła, że będzie nadal sprzedawać w Rosji podstawowe produkty codziennego użytku, takie jak mleko i inne produkty mleczne, mleko modyfikowane dla niemowląt i żywność dla niemowląt. Warto dodać, że napój ze spółki PepsiCo, był jednym z niewielu zachodnich produktów dozwolonych w Związku Radzieckim przed jego upadkiem.