Wysokie na siedem stóp roboty sterowane przez człowieka za pomocą systemu wirtualnej rzeczywistości zaopatrują półki w japońskich sklepach spożywczych. Umożliwia to zachowanie dystansu społecznego między pracownikami w czasie pandemii.
Japońskie sklepy ogólnospożywcze testują roboty zaopatrzeniowe. W ten sposób radzą sobie z niedoborem pracowników fizycznych w kraju, a także umożliwiają pracownikom zachowanie społecznego dystansu się podczas pandemii.
FamilyMart, druga co do wielkości sieć sklepów wielobranżowych w Japonii, nawiązała współpracę z firmą Telexistence zajmującą się robotami. Zamiast korzystać ze sztucznej inteligencji, robot Model-T połączony jest z ludzkim operatorem, który zdalnie manipuluje ruchami robota za pomocą wirtualnej rzeczywistości (VR). Wysoki na siedem stóp robot ma szeroki zakres ruchu, niezbędny do podnoszenia i przenoszenia produktów, z opóźnieniem wynoszącym zaledwie 50 milisekund między operatorem a automatem.
W programie pilotażowym FamilyMart operator loguje się do terminala VR z biura Telexistence w Toranomon w Tokio i zdalnie obsługuje Model-T zainstalowany w sklepie oddalonym o pięć mil w budynku Toshima Ecomusee Town.
FamilyMart twierdzi, że chce stworzyć „całkowicie nowy sklep” poprzez automatyzację i zdalne uzupełnianie zapasów, oszczędzając dużą liczbę godzin pracy. Chociaż Model-T nie porusza się bardzo szybko ani nie eliminuje całkowicie zapotrzebowania na pracowników, jeden operator mógłby teoretycznie zarządzać ruchami wielu robotów w wielu sklepach o tym samym układzie i zapasach.
Designed by Japanese robotics firm Telexistence, Model-T is remote controlled by a human equipped with a VR set using their “Augmented Workforce Platform.”
— Sayan Dey (@TMSayan) September 13, 2020
#datascience #deeplearning #machinelearning #artificialintelligence #augmentedreality #virtualreality pic.twitter.com/dmPVUT7w5l
Japanese #robotics firm Telexistence has developed a remote-controlled #robot
— Gentackle #StayHome (@gentackle) September 16, 2020
Humanoid robot, cat-like head
Controlled via a #VR headset
Make it easier for stores to stack their shelves#VirtualReality #Retail #DigitalTransformation #Japan https://t.co/YX2Y99IG2O pic.twitter.com/CkWrOu16Fh