Wraz ze wzrostem ofiar śmiertelnych i zainfekowanych koronawirusem, twórcy browaru Corona odnotowują spadek sprzedaży piwa. Kurs akcji tylko w ciągu ostatniego tygodnia spadł o ponad 8 proc.
Producenci piwa Corona ogłosili stratę ponad 169 mln dol. (w przeliczeniu na polską walutę ok. 668 mln zł), która wynika ze spadku sprzedaży produktu.
Producenci prognozują stratę 10 procentów w pierwszym kwartale 2020 roku. Największy spadek sprzedaży odnotowano w Chinach.
Mimo że piwo Corona nie ma żadnego związku z koronawirusem, w zeszłym miesiącu odnotowano znaczny wzrost wyszukiwania hasła "wirus piwa Corona" w Google. Takich informacji wyszukiwano głównie w Ameryce Północnej. Jednak sprawdzanie "wirusa piwa Corona" w internecie odnotowano również w Europie Zachodniej, Australii, Indiach, Indonezji, Japonii i Nowej Zelandii.
Corona to jedna z najpopularniejszych marek piwa na świecie, a już szczególnie w Stanach Zjednoczonych. W tym kraju wyprzedza ją tylko Guiness i Heineken.