Francuzi kupują i jedzą mniej. Wiemy co jest powodem...

Jak pisze dzisiejszy dziennik „Le Figaro”, Francuzi kupują mniej i przede wszystkim sięgają po tańsze produkty sprzedawane pod markami własnymi sklepów. Do oszczędności zmusiła ich inflacja produktów żywnościowych, która sięgnęła 21 proc. .
Inflacja skłoniła konsumentów do oszczędności; ograniczają kupowane ilości produktów i faworyzują te tańsze, sprzedawane pod własnymi markami sklepów. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2023 r. wolumeny marek własnych lekko wzrósł (+0,1 proc.), podczas gdy sprzedaż marek ogólnokrajowych spadła o 7,2 proc., a marek światowych o 8,2 proc. – podaje dziennik.
Inflacja widoczna na półkach spożywczych w supermarketach od początku wiosny 2022 r. sięga obecnie prawie 21 proc. Zjawisko to ma poważne konsekwencje zakupowe. „Wpatrzeni w etykiety” Francuzi radykalnie zmienili swoje przyzwyczajenia zakupowe. Dystrybutorzy, producenci i eksperci obserwują to zjawisko na co dzień i określają je jako „dekonsumpcja” – pisze „Le Figaro”.
Spadek wolumenów zakupów w supermarketach w ciągu pierwszych sześciu miesięcy bieżącego roku wyniósł 4,1 proc. - wynika z danych instytutu Circana.
Eksperci wskazują również, że pandemia Covid-19 zmieniła zwyczaje zakupowe Francuzów oraz ich sposób spędzania czasu.
Polecamy Nasze programy
Wiadomości
Najnowsze

Grzegorz Wrochna odwołany z funkcji prezesa Polskiej Agencji Kosmicznej. W tle sprawa rakiety Falcon 9

Kłótnia w Białym Domu idzie w zapomnienie. Rozpoczęły się rozmowy Ukrainy i USA o zakończeniu wojny

Wspieraj Republikę! Pomóż pokazywać prawdę

Ozdoba krytykuje Sikorskiego: rząd Tuska ma poważne problemy w relacjach z USA