Afera wokół rasistowskiej reklamy firmy odzieżowej H&M!
Znana na całym świecie marka odzieżowa H&M opublikowała reklamę nowych bluz stworzonych w klimacie świata dzikich zwierząt. Jedno ze zdjęć przedstawia czarnoskórego chłopca w zielonej bluzie z napisem „Najfajniejsza małpa w dżungli”. Reklama wywołała wielką burzę nie tylko wśród internautów, ale i wśród znanych osób sportu i show biznesu. Prezentacja bluzy, w którą ubrane było czarnoskóre dziecko została uznana za skrajnie rasistowską „odrażającą i haniebną”. Krytyka wiąże się z faktem, że przez wiele dziesięcioleci to właśnie czarnoskórzy mieszkańcy Afryki nazywani byli obraźliwie małpami.
Kanadyjski piosenkarz etiopskiego pochodzenia Abel McConene Tesfaye, postanowił nawet zerwać współprace z firmą. Wśród poruszonych reklamą znalazł się także napastnik Manchester United Romelu Lukaku. Jednak sportowiec wyrażając swoją krytykę postanowił przekuć hasło z bluzy na „Czarne jest piękne”. Obrazek z przerobionym hasłem znalazł się w sieci. Lukalu dopisał do niego komentarz „Książę wkrótce zostanie królem. Nie pozwól, aby ktokolwiek powiedział ci inaczej ... # blackexcellence”.
Tym sposobem rasistowska reklama przestała być rasistowska, a napastnik Manchester United został okrzyknięty wspaniałomyślnym. Ciekawe jednak jak zinterpretowano by napis „Białe jest piękne”? Przypuszczalne takie hasło również spotkałoby się ze sporą krytyką.
Wiadomości
Wielkie koncerny pod lupą. Minister ds. sił lądowych Stanów Zjednoczonych ujawnia kulisy drogich zakupów zbrojeniowych
Wstrząsające słowa Kołakowskiej o jej związku. „Przez lata utrzymywał mnie na smyczy”. Karolak odpowiedział jednym słowem.
Najnowsze
Śliwka o Czarzastym na fotelu Marszałka Sejmu: To jest dla mnie scenariusz niezbyt przyjemny
Józef Piłsudski Pierwszym Marszałkiem Polski. 105 lat od historycznej uroczystości
Wielkie koncerny pod lupą. Minister ds. sił lądowych Stanów Zjednoczonych ujawnia kulisy drogich zakupów zbrojeniowych