Znana na całym świecie marka odzieżowa H&M opublikowała reklamę nowych bluz stworzonych w klimacie świata dzikich zwierząt. Jedno ze zdjęć przedstawia czarnoskórego chłopca w zielonej bluzie z napisem „Najfajniejsza małpa w dżungli”. Reklama wywołała wielką burzę nie tylko wśród internautów, ale i wśród znanych osób sportu i show biznesu. Prezentacja bluzy, w którą ubrane było czarnoskóre dziecko została uznana za skrajnie rasistowską „odrażającą i haniebną”. Krytyka wiąże się z faktem, że przez wiele dziesięcioleci to właśnie czarnoskórzy mieszkańcy Afryki nazywani byli obraźliwie małpami.
Kanadyjski piosenkarz etiopskiego pochodzenia Abel McConene Tesfaye, postanowił nawet zerwać współprace z firmą. Wśród poruszonych reklamą znalazł się także napastnik Manchester United Romelu Lukaku. Jednak sportowiec wyrażając swoją krytykę postanowił przekuć hasło z bluzy na „Czarne jest piękne”. Obrazek z przerobionym hasłem znalazł się w sieci. Lukalu dopisał do niego komentarz „Książę wkrótce zostanie królem. Nie pozwól, aby ktokolwiek powiedział ci inaczej ... # blackexcellence”.
Tym sposobem rasistowska reklama przestała być rasistowska, a napastnik Manchester United został okrzyknięty wspaniałomyślnym. Ciekawe jednak jak zinterpretowano by napis „Białe jest piękne”? Przypuszczalne takie hasło również spotkałoby się ze sporą krytyką.