Przełom igrzysk olimpijskich! W Los Angeles obiekty zachowają nazwy sponsorów

Historyczny przełom w świecie igrzysk. Po raz pierwszy Międzynarodowy Komitet Olimpijski zgodził się, aby obiekty olimpijskie i paraolimpijskie w Los Angeles 2028 mogły zachować lub otrzymać nazwy sponsorów. Decyzja ta łamie dotychczasową tradycję i otwiera nowy rozdział w relacjach sportu z biznesem.
Nowa era olimpijskiego marketingu
Umowa między MKOl a komitetem organizacyjnym igrzysk w Los Angeles pozwoli obiektom zachować komercyjne nazwy, co znacząco zmniejszy koszty organizacji. Do tej pory podczas igrzysk obowiązywał zakaz promowania sponsorów poprzez nazwy aren. Przykładem jest stadion SoFi, na którym w 2028 roku odbędzie się ceremonia otwarcia igrzysk i paraolimpiady. Według dotychczasowych zasad obiekt musiałby na czas imprezy występować pod neutralną nazwą „stadion w Inglewood” lub „stadion 2028”. Teraz pozostanie przy swojej komercyjnej marce, co ma duże znaczenie dla właściciela stadionu i ligi NFL. Przewodniczący Komitetu Organizacyjnego Casey Wasserman poinformował, że już 70 procent z zaplanowanych 2,5 miliarda dolarów od prywatnych inwestorów zostało zabezpieczone właśnie dzięki sprzedaży praw do nazw obiektów. Większość aren igrzysk w Los Angeles to prywatne inwestycje, co jeszcze bardziej podkreśla wagę tej decyzji.
Źródło: Republika, PAP
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Jesteśmy na Youtube: Bądź z nami na Youtube
Jesteśmy na Facebooku: Bądź z nami na FB
Jesteśmy na platformie X: Bądź z nami na X