Kubica w wyścigu Daytona w USA. W ekipie High Class Racing
Robert Kubica, który w sezonie 2021 nadal będzie pełnił rolę kierowcy rezerwowego Formuły 1 w Alfa Romeo Racing Orlen przymierza się do udziału w klasie LMP2. Polak jest obecnie w Stanach Zjednoczonych, gdzie weźmie udział w 24-godzinnym wyścigu Daytona w barwach duńskiej ekipy High Class Racing.
Kubica już wcześniej pojawił się w prototypie LMP2 na torze na Florydzie, gdzie brał udział w testach i przygotowaniach do wyścigu Daytona 24h. Na torze Daytona International Speedway Kubica będzie jechał w barwach ekipy High Class Racing. Obok Polaka zespół tworzą Ferdinand Habsburg, Anders Fjordbach i Dennis Andersen.
Rezerwowy Alfa Romeo Racing Orlen przyznał, że jest zainteresowany programem LMP2, a wyścig na torze Daytona ma być pierwszym krokiem w tym kierunku.
- Samochody LMP2 mają wysoki poziom docisku i to jeden z powodów, dla których tu jestem. Bardziej przypominają F1. Chcę odkryć tę kategorię i się jej nauczyć - powiedział Kubica.
- Jeżeli pojawi się szansa rywalizacji w wyścigach długodystansowych, z pewnością chciałbym to robić. Trochę nad tym pracowałem. LMP2 jest teraz prawdopodobnie moim głównym celem i kategorią, w której chciałbym się ścigać - dodał krakowianin.
Polak ma już za sobą łączenie dwóch programów wyścigowych w sezonie 2020. Wtedy ścigał się w niemieckiej serii DTM w barwach Orlen Team ART oraz pełnił rolę rezerwowego w F1. - Mam już pracę w Alfa Romeo Racing Orlen. Pamiętam z zeszłego roku, że pogodzenie dwóch programów wcale nie jest takie łatwe - podkreślił 36-latek.
Ekipa High-Class Racing, w której jest Kubica, wystartuje z dziewiątej pozycji (drugiej w klasie LMP2). Załoga Polaka pojedzie samochodem ORECA LMP2 07. W tegorocznej edycji zespoły miały do dyspozycji cztery rodzaje samochodów. Prócz ORECI, można było zdecydować się jeszcze na - Ligier JSP217 i Dallara P217. Nikt nie postawił na model Riley/Multimatic mk30.
Wszystkie LMP2 mają pod maską 4,2-litrowe, wolnossące GK428 V8 produkowane przez Gibsona. Silnik ma około 600 KM mocy, skrzynie biegów dostarczają Hewland lub Xtrac. Obie są sekwencyjne i mają sześć przełożeń.
24h Daytona odbywa się co roku w Stanach Zjednoczonych na Daytona International Speedway. Zawody mają podobny format do słynnego wyścigu Le Mans i cieszą się dużą popularnością wśród kibiców. Rywalizację zaplanowano w dniach 30-31 stycznia, a 24 stycznia odbyły się stuminutowe kwalifikacje.