Bolid F1 Alfa Romeo Racing ORLEN ruszył w pokazowy tour, podczas którego pojawi się w dziesięciu miastach w Polsce.
Wyścigi Formuły 1 mają fanów na całym świecie. Łączna widownia wyścigów F1, transmitowanych w 51 krajowych telewizjach, sięga około 400 milionów widzów.
- Zaangażowanie w Formułę 1 i współpracę z Robertem Kubicą traktujemy jako inwestycję. To jeden z naszych kluczowych projektów sponsoringowych, który wspiera działalność biznesową PKN ORLEN i buduje globalną rozpoznawalność marki - powiedział Członek Zarządu PKN ORLEN ds. Komunikacji i Marketingu Adam Burak.
Tworzymy silny koncern multienergetyczny, który będzie skutecznie konkurował na międzynarodowych rynkach. Sponsoring sportowy wzmacnia efekty naszych działań. Tylko w 2020 roku ekwiwalent reklamowy związany z obecnością marki ORLEN w Formule 1, obejmujący ponad 100 tys. publikacji, wyniósł 433 mln zł - dodał.
W ramach touru został zaprezentowany bolid C37 z sezonu 2018. Fani mogą zobaczyć prawdziwy pojazd, który jest dokładnie taki sam, jakim przed trzema laty ścigali się kierowcy zespołu. Jest on malowany zgodnie z tegorocznymi standardami wizualnymi Alfa Romeo Racing ORLEN, po raz pierwszy zaprezentowanymi w lutym 2021 roku w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej.
Tour rozpoczął się 4 czerwca w Lublinie. Bolid spędzi tam cały tydzień. Następnie czeka go podróż przez 10 miast, która zakończy się w Zakopanem.
Ruszamy w wakacyjne tournée! Przez całe lato kibice motorsportu będą mieli okazję przyjrzeć się z bliska bolidowi F1 @alfaromeoracing
— ORLEN (@PKN_ORLEN) June 7, 2021
????Harmonogram i lista lokalizacji https://t.co/c0YQFfeEp7 pic.twitter.com/doz6U4cYS0
W drugiej połowie roku bolid Alfa Romeo Racing ORLEN zostanie zaprezentowany w Czechach i Niemczech. To właśnie tam prowadzony jest proces rebrandingu stacji Star i Benzina, należących do Grupy ORLEN.
Głównym celem obecności marki ORLEN na torach Formuły 1 jest budowa jej globalnej rozpoznawalności. Sponsoring zespołu Alfa Romeo Racing ORLEN jest platforma marketingową w Czechach i Niemczech, gdzie Formuła 1 należy do najbardziej popularnych i najchętniej oglądanych dyscyplin motorsportowych.
W ubiegłym roku bolid Alfa Romeo Racing ORLEN odbył podobną trasę po Polsce. W ciągu czterech miesięcy obejrzało go pół miliona fanów w 9 miastach, w 7 województwach.