S7 Płońsk - Napierki w pełnym dwujezdniowym przekroju? GDDKiA: prawie
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad udostępniła do ruchu ostatnie 9 kilometrów drugiej jezdni drogi ekspresowej S7 Pieńki - Płońsk, od węzła Dłużniewo do Płońska. Oznacza to, że kierowcy będą mieli już do dyspozycji dwie jezdnie od granicy województw warmińsko-mazurskiego i mazowieckiego do Płońska. To łącznie 71 km.
Udostępnienie S7 w układzie dwujezdniowym do ruchu nie oznacza zakończenia prac. Na odcinku pomiędzy węzłem Dłużniewo i obwodnicą Płońska kierowcy będą korzystać już z obu pasów jezdni w kierunku Warszawy z ograniczeniem prędkości do 80 km/h.
Z dwoma wyjątkami, na wysokości obecnych przejazdów pomiędzy jezdniami, gdzie będzie przewężenie do jednego pasa ruchu. Na pierwszej z nich, przy węźle Dłużniewo, do 26 sierpnia dostaną zamontowane docelowe bariery i kierowcy będą mieli do dyspozycji dwa pasy ruchu.
Natomiast na połączeniu z obwodnicą Płońska kierowcy będą mieli dwa pasy ruchu najpóźniej jutro (18.08.), po ustawieniu betonowych barier rozdzielających jezdnie. W obu miejscach z przewężeniami będzie ograniczenie prędkości do 60 km/h.
📢Na #S7 pomiędzy węzłem Dłużniewo a połączeniem z obw. Płońska w stronę Warszawy kierowcy mają już 2⃣ pasy ruchu. W kierunku Gdańska 1⃣ pas, a po uzupełnieniu oznakowania poziomego udostępnimy 2⃣ pas. Więcej➡️https://t.co/0X06XHSjKy #FunduszeUE #mazowieckie pic.twitter.com/28BiRlw85u
— GDDKiA Warszawa (@GDDKiA_Warszawa) August 17, 2022
Na jezdni w kierunku Gdańska, od obwodnicy Płońska do węzła Dłużniewo, dostępny będzie jeden pas ruchu przy ograniczeniu prędkości do 60 km/h. Do 26 sierpnia wykonawca deklaruje wykonanie na tym odcinku docelowego oznakowania poziomego i udostępnienie drugiego pasa ruchu.
Na pozostałej części trasy, od Napierek do Dłużniewa, ruch odbywa się pełnym przekrojem jezdni przy ograniczeniu prędkości do 80 km/h. Docelową organizację ruchu będziemy wdrażać stopniowo we wrześniu i październiku br., po zakończeniu prac - informuje GDDKiA.
Budowę 71 km drogi ekspresowej S7 podzielono na cztery odcinki realizacyjne: Napierki - Mława (ok. 14 km), Mława - Strzegowo (ok. 21,5 km), Strzegowo - Pieńki (ok. 22 km) oraz Pieńki - Płońsk (ok. 13,7 km). Każdy z nich powstał w systemie Projektuj i buduj.
Prace budowlane na trzech odcinkach od Mławy do Płońska rozpoczęły się jesienią 2019 roku, natomiast na odcinku Napierki - Mława wiosną 2020 roku.
W ramach inwestycji powstało m.in. 70 obiektów inżynierskich oraz dziewięć węzłów. Nawierzchnia drogi została wykonana z betonu cementowego i dostosowana do ruchu z obciążeniami nawierzchni 11,5 tony na oś.
Łączny koszt inwestycji wynosi 1,6 mld zł.
Najnowsze
TRZEBA ZOBACZYĆ!
Tuskowi chyba puściły nerwy. "Liczę na większą aktywność prezydenta Nawrockiego"
Patalon testuje Polki przed eliminacjami. Kadra rusza z ważnym zgrupowaniem
Tragiczny wieczór w Tczewie. 12-latka zginęła potrącona przez pociąg towarowy