Miliony zysku dzięki reklamom w Republice! Tak działa reklama na naszej antenie

Dobra wiadomość dla naszych reklamodawców! W 2024 roku firma TVO, specjalizująca się w telesprzedaży i będąca częścią grupy Cyfrowy Polsat, osiągnęła ponad 100-procentowy wzrost przychodów, osiągając zysk netto w wysokości 14 mln zł. Co warto zaznaczyć -od ponad roku pasma telezakupów Mango, należące do tej firmy, są na naszej antenie!
Zyski skoczyły!
W 2024 roku spółka TVO osiągnęła przychody na poziomie 65,08 mln zł, co stanowi wzrost o 105,2% w porównaniu do poprzedniego roku, gdy wyniosły one 31,71 mln zł. Przychody ze sprzedaży towarów, czyli głównie produktów prezentowanych na antenie, wzrosły z 29,43 mln zł do 60,4 mln zł, natomiast wpływy z usług zwiększyły się z 2,28 mln zł do 4,68 mln zł.
Były to zdecydowanie najwyższe obroty w historii TVO, znacznie przewyższające wyniki osiągane podczas lockdownów związanych z pandemią COVID-19. W 2020 roku firma zanotowała wzrost przychodów z 17,74 mln zł do 27,69 mln zł, w 2021 roku przychody wyniosły 22,7 mln zł, a w 2022 roku – 23,74 mln zł. Mimo to spółka pozostawała nierentowna, generując roczne straty netto w przedziale od 1,93 mln zł do 3,37 mln zł. W skład firmy wchodzą telezakupowa stacja TV Okazje oraz marka Mango, którą TVO nabyła od spółki Mango-Media jesienią 2023 roku.
Mango w Republice
Od połowy 2020 roku Mango nie funkcjonowało już jako samodzielny kanał, jednak w ubiegłym roku powróciło do telewizji w znacznie szerszym zakresie. TV Republika, borykając się z utratą reklamodawców, zamiast części tradycyjnych spotów zaczęła emitować kilkuminutowe materiały z telezakupami Mango. W lipcu ubiegłego roku stacja zadebiutowała w naziemnej telewizji cyfrowej, notując stopniowy wzrost oglądalności.
– Spoty, które mamy, przesunęliśmy na prime time, bo wtedy lepiej się na nich zarabia. I zrobiło się miejsce w ramówce w porach dla gospodyń domowych. Telezakupy to dobre źródło zarobków
– mówił na początku ubiegłego roku szef TV Republika, red. Tomasz Sakiewicz, w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl.
Ta współpraca okazała się wyjątkowo korzystna finansowo dla spółki TVO. Jej koszty operacyjne wzrosły znacznie wolniej niż przychody, zwiększając się o 66,6% do poziomu 46,26 mln zł. Wydatki na usługi obce wzrosły z 12,86 mln zł do 20,76 mln zł, na wynagrodzenia – z 2,54 mln zł do 3,13 mln zł, natomiast wartość sprzedanych towarów i materiałów wzrosła z 11,56 mln zł do 21,34 mln zł.
Do tej pory były straty
W efekcie zysk TVO na poziomie sprzedaży brutto wzrósł z 3,95 mln zł do 18,81 mln zł, zysk operacyjny zwiększył się z 3,69 mln zł do 18,41 mln zł, a zysk netto wzrósł z 3,61 mln zł do 14,04 mln zł.
Zarząd spółki zaproponował, aby z zeszłorocznego zysku w wysokości 10,06 mln zł pokryć wcześniejsze straty, a 3,97 mln zł przeznaczyć na wypłatę dywidendy. W firmie 75,96% udziałów posiada spółka Polsat Investments, należąca do grupy Cyfrowy Polsat. Prezes TVO, Michał Cieśla, kontroluje 19,23% udziałów, a Tamara Kruczek posiada 4,81%.
Dzięki zyskowi osiągniętemu w ubiegłym roku, spółka ponownie osiągnęła dodatni kapitał własny, który na koniec roku wyniósł 3,99 mln zł, podczas gdy rok wcześniej był na poziomie -10,04 mln zł.
Źródło: Republika, wirtualnemedia.pl
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Jesteśmy na Youtube: Bądź z nami na Youtube
Jesteśmy na Facebooku: Bądź z nami na FB
Jesteśmy na platformie X: Bądź z nami na X
Najnowsze

PILNE: Republika znów bez wstępu na konferencję ministrów Tuska

Kolejny sukces Tuska i to w dniu Rady Gabinetowej: Korea wycofuje się z budowy kombinatu

„Nie wiem, czy dotrwam do jutra” – ostatnie słowa Soyki, które usłyszała Natalia Grosiak
