W piątkowej „Codziennej” Jacek Liziniewicz rozmawia z Z Grzegorzem Stępniem, właścicielem portalu www.egzotycznemiesa.pl. Sprawdź jak zmieniają się preferencje żywieniowe Polaków i z czego wynika chęć odkrywania nowych smaków.
Polacy powoli zmieniają swoje trendy żywieniowe. Z jednej strony mamy odchodzenie od mięsa, ale z drugiej odkrywanie nowych smaków. W te nisze wchodzą przedsiębiorcy.
– Mam dużo zapytań o bizona, które są szczególnie polecane dla kulturystów. Żeby spróbować czegoś, czego ja nie mam, wystarczy pojechać na Łotwę, gdzie bez problemu można zjeść niedźwiedzia czy tak popularnego u nas ostatnio bobra – mówi "GPC" Grzegorz Stępień.
Po jakie mięso z Pana oferty Polacy sięgają najchętniej?
Z jednej strony najchętniej sięgają po te produkty, o których mogą znaleźć wiele informacji w sieci, tj. kangur i struś. Bez problemu znajdziemy w internecie sposoby przyrządzenia tych zwierząt i wartości odżywcze tego mięsa. Z drugiej strony ludzie są ciekawi bardziej egzotycznych smaków, np. krokodyla, pytona czy zebry.
Z czego to wynika, czy z chęci odkrywania nowych smaków, czy raczej z tego, że kiedyś mieli gdzieś okazję zjeść? A może kwestie uczuleniowe, kulturowe bądź jakiekolwiek inne mają tutaj znaczenie?
Przede wszystkim Polacy chcą spróbować czegoś nowego. Często są to także podróżnicy, którzy kiedyś próbowali poszczególnych produktów. Mięso jest czasem zamawiane przez restauracje i hotele na menu okazjonalne w święta czy nowy rok.
Czytaj więcej w dzisiejszej "Codziennej".
Czytaj także:
TO ZDJĘCIE WSTRZĄSNĘŁO CAŁYM ŚWIATEM! Śruba łodzi ucięła ogon waleniowi. Fotograf apeluje...
NIE UWIERZYSZ! Niedźwiedź pojawił się w Puszczy Białowieskiej!