W 2016 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich był „Fakt”. Niemal wszystkie gazety odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza”. Zyskała tylko „Gazeta Polska Codziennie” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Sprzedaż dzienników ogólnopolskich w 2016 roku wyniosła średnio 720 399 egz., o 7,23 proc. mniej niż w 2015 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Liderem był „Fakt”.
Jedynym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która znalazła się na siódmej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 4,99 proc. i wyniosła 20 023 egz. Wszystkie dzienniki oprócz „Gazety Polskiej Codziennie” i „Parkietu” (Gremi Business Communication) zanotowały najniższą sprzedaż w historii ich średnich rocznych wyników.