Od soboty 14 września klientów banków czekają bardzo ważne zmiany, wymagające wzmożonych kontaktów między dostawcami usług płatniczych a klientami. Warto się do nich przygotować, bo drobny błąd albo zawierzenie oszustom, którzy wykorzystują takie sytuacje, może nas drogo kosztować.
Najważniejsza nowość polega na tym, że korzystający z bankowości internetowej, logując się do swojego konta, będą od 14 bm. objęci wymogami związanymi z tzw. silnym uwierzytelnieniem. – Poza podaniem loginu i hasła zostaną poproszeni o dodatkową weryfikację swojej tożsamości – wyjaśnia dyrektor Wojciech Pantkowski z ZBP. – W zależności od banku może to być konieczność wpisania kodu wysłanego przez bank na ich telefon w wiadomości SMS lub przesłanego poprzez aplikację bankową zainstalowaną w smartfonie.
Przy transakcjach za granicą powstaje jednak pewne ryzyko. Na co dzień w naszych urządzeniach mobilnych mamy bowiem często włączony transfer danych. W UE koszty z nim związane nie są wysokie. Natomiast sytuacja zmienia się, jeśli znajdziemy się w krajach nienależących do UE – tu znane są przypadki obciążenia klientów przez sieci bardzo wysokimi opłatami dochodzącymi nawet do kilku tysięcy dolarów
Więcej w dzisiejszej Codziennej.
Czytaj także:
Borowski: Polska nie będzie zdrowym państwem bez zdrowych sądów!
Brytyjskie media alarmują: Islamski bank na Wyspach finansuje fundamentalizm