Najnowsze dane dotyczące sprzedaży gazet codziennych potwierdzają, że era Adama Michnika i jego "Gazety Wyborczej" wreszcie minęła. Michnikowy organ propagandy - pierwszy raz w historii - odnotował spektakularną klęskę. Stracił aż 13,14 proc. w porównaniu do października 2015 r.
Na pierwszym miejscu w zestawieniu najchętniej kupowanej gazety codziennej znalazł się „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska). W październiku 2016 r. sprzedaż tej gazety wyniosła 266 940 egzemplarzy, czyli o 10,71 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Z trzeciego na drugie miejsce awansował „Super Express” (ZPR Media) ze sprzedażą 135 685 egz. (-5 proc.).
„Gazeta Wyborcza” (Agora) po raz pierwszy w historii spadła na trzecie miejsce w tym zestawieniu. Organ z Czerskiej stracił aż 13,14 proc. w porównaniu do października 2015 r. W sumie średnia sprzedaż gazety kierowanej przez Adama Michnika wyniosła 135 277 egz.
Nadal jednak, pierwsze miejsce zajmuje dziennik finansowany przez nie-polskie pieniądze. Miejmy nadzieję, że za rządów PiS zmieni się również mentalność polskich czytelników, i zaczną kupować produkt Polski. Cieszy to, że "GW" - najbardziej propagandowa gazeta codzienna traci.